"Mi ćemo za EXPO izložbu u Beogradu 2027. godine imati leteći taksi da pokažemo ljudima kako to izgleda. Radimo s dvije kompanije, jedna je francuska, jedna je, mislim, iz Austrije", izjavio je srpski predsjednik Aleksandar Vučić prije par dana. I, iako je ova njegova najava uglavnom naišla na kritike i podsmijeh na društvenim mrežama, ponajviše na Twitteru (X), zapravo se radi o vrlo ostvarivoj ideji.
Naime, u svijetu već postoji niz kompanija koje rade na tzv. "E-VTOL" letjelicama (Electric Vertical Takeoff and Landing). Radi se, zapravo, o novoj vrsti helikoptera s više rotora, koje pokreću baterije, baš kao i električna (EV) vozila. Domet ovakvih letjelica je za sada uglavnom ispod sto kilometara, zbog čega one nisu pogodne za duga putovanja, ali su zato savršene za zračne taksije.
U uvjetima velikih gradskih gužvi koje vladaju u gotovo svim glavnim gradovima širom svijeta, "E-VTOL" letjelice bi bile izuzetno dobro rješenje. One su, za razliku od malih helikoptera, daleko tiše prilikom leta te su i ekološki prihvatljivije budući da nemaju nikakvih ispušnih plinova.
Jedna od ovakvih letjelica već je na pragu svakodnevne komercijalne upotrebe. Letjelica kompanije "Joby Aircraft" bi uskoro mogla dobiti dozvolu za "zračni taxi" u New Yorku, a već je dobila i dozvolu Američke agencije za Zrakoplovstvo (FAA). I japanska kompanija "Honda" radi na svojoj verziji slične letjelice pod imenom 'Honda vol.1'.
Slične letjelice već razvijaju i veliki američki proizvođači aviona, kao što su Northrop Grumman i Boeing.
POGLEDAJTE VIDEO: U Jadranu golema psina, u Saboru visok tlak, a Vučić Dodiku poklonio aparat za kokice