Catania, grad koji zovu i crna Etnina kći. Druga je po veličini na Siciliji s 300 000 stanovnika - tri puta više od Osijeka.
Slon od crnog vulkanskog kamena je simbol Catanije. Ovdje je središnji trg, a postoji nekoliko legendi zašto baš slon. Jedna od njih kaže da su crni patuljasti slonovi živjeli na ovom području.
Kad nije oblačno niz najdužu ulicu u Cataniji, Viu Etneu vidi se 30-ak kilometara udaljen vulkan Etna.
Catanijom na godinu prođe pola milijuna turista, velik dio njih dolazi i zato jer je baš ovdje, na obroncima Etne bio dom filmskog mafijaša Michaela Corleonea.
U suvenirnici kažu da je najprodavanije bilo što što ima motiv kuma, pa bilo da je riječ o pregači ili majici. To ni ne čudi, jer poznata trilogija snimana je na Siciliji.
Franco koji radi u suvenirnici kaže: među kupcima jedan narod se ističe.
“Rusi. Ne znam zašto, ali valjda su vidjeli film nakon 40 godina od prikazivanja. Rusi kupuju sve što ima veze s filmom Kum. Ne samo majice, sve. Upaljače, pregače, male čaše, šalice.”, kaže Franco, vlasnik suvenirnice u Cataniji.
Pet eura za šalicu, osam za majicu i nekoliko desetaka za glavu diktatora Benita Musolinija. Bez obzira na nevjerojatnu prirodu, hranu i prekrasan grad - prva asocijacija na Siciliju turistima je i dalje mafija.
“Gdje je mafija? Oni valjda misle da, jedan od njih je rekao došao sam tamo i bilo je jednostavno izići van. To je zato što ne mogu ni zamisliti što je mafija i nemaju ideju o tome.”, objašnjava Franco.
Kao na svakoj tržnici tako i u onoj u Cataniji, sve je puno nadglasavanja jer svi žele prodati svoj proizvod. Iako kažu da mafije nema o cijeni nekih proizvoda u nekim regijama u Italiji, ne odlučuje tržište, nego lokalni kum.
Agromafija - nova među talijanskim mafijama: krade stoku, krivotvori proizvode, reketari. Procjenjuje se da su ovi mafijaši prošle godine okrenuli 22 milijarde eura - 30% više nego 2016-te. Nakon 40 godina vrijeme je za novi film - Agrokum.