Tvrtka pazi na očuvanje prirode, a osim održivog izlova ribe željela je i svoju flotu dostavnih vozila učiniti što je moguće prihvatljivijom za okoliš, prenosi Deutsche Welle.
Zato su prije šest godina izabrali dostavna vozila proizvođača koji se tada činio ekološki najprihvatljiviji: Volkswagena. Cijelu flotu od oko 450 dostavnih vozila zamijenilili su dostavnim kamionima marke Volkswagen, pa čak s tom tvornicom automobila sklopili i ugovor o partnerstvu u ekološkoj održivosti u smjeru održivog oblika logistike i dostave.
'Tužba je već spremna'
A onda je došao i šok iz Amerike: motori tih dostavnih vozila njemačkog distributera ribe su manipulirani i zapravo su mnogo "prljaviji" nego što je Volkswagen tvrdio.
Poslovođa Deutsche Seea Egbert Miebach za Bild am Sonntag tvrdi kako se i on i njegova tvrtka "osjećaju na najgori način prevarenima" i kako sad "misle veoma ozbiljno" kad kažu kako žele da im Volkswagen vrati novac za sva ta vozila - i to, ako treba, sudskim putem. "Tužba je već spremna", kaže Miebach. U ovom slučaju je riječ o oko 36 milijuna eura.
Samo u SAD-u ceh su milijarde
Kako se čini, Volkswagen se tek uspio nagoditi s nadležnim službama u SAD-u jer je mušterijama prodavao automobile posve drugih svojstava nego što je reklamirao u svojim prospektima o "čistim" motorima.
Priča se, prema izvansudskom sporazumu (koji američki sud još nije potvrdio) da će Volkswagen platiti kaznu od 15 milijardi dolara - oko 5000 dolara svakom vlasniku vozila koje je tamo prodao.
Ali ova tužba velike mušterije iz Njemačke bi lako mogla poremetiti sve planove u Volkswagenu: ako bi sud naložio povrat novca tvrtki Deutsche See, VW je gotov.
"Ne morate biti veliki matematičari kako biste vidjeli da ako počnu odštetni zahtjevi u proizvoljnim iznosima, da bi to bilo previše za Volkswagen", izjavio je predsjednik uprave VW-a Matthias Müller. Samo u Njemačkoj je 2,4 milijuna vozila s motorima čijim se ispušnim emisijama manipuliralo.