Biste li sudjelovali u izazovu da si ulijevate kiselinu u uši? A u onom u kojem biste trebali vidjeti koliko možete daleko otrčati s litice prije no što počnete padati, poput kojota Mirka S. Zlikovskog? A što je s izazovom u kojem trebate usnulog prijatelje politi kipućom vodom? Ne? Dobro, no trebali biste znati kako je ovaj zadnji primjer stvarno postao viralan te da zbog njega djeca širom svijeta završavaju u bolnicama, piše IFLScience.
Izazov vrućom vodom
Da, tzv. izazov vrućom vodom postoji i strašan je baš koliko i zvuči. I doslovno se sastoji od toga da se prišuljete nekome koga znate (i pretpostavljamo volite, ali što onda) dok spavaju. Naoružani loncem proključale vode, prolijete ju po njemu, i snimate nastali urnebes dok se prijatelju guli koža i žurno ga odvode u bolnicu.
Druga varijanta ovog izazova temelji se na tome da sudionici piju na slamku kipuću vodu. Uopće nije jasno tako bi itko mogao i pomisliti da će ovo završiti ikako drugačije nego tragedijom, no očito da je pritisak okoline odgovoran za tako što.
Bilo je već nekoliko incidenata zbog kojih su tinejdžeri proveli tjedne na tretmanima zbog svojih bolnih opeklina drugog i trećeg stupnja. A jedna je 8-godišnja djevojčica i umrla anakon što ju je nećakinja navela da popije kipuću vodu.
Prijašnji opasni izazovi
Opasni i potencijalno smrtonosni viralni trendovi jasno nisu ništa novo, samo se sjetimo Tide pod izazova, koji je zahtijevao gutanje i probavu paketića deterdženta za rublje. Moguće posljedice bile su pjenjenje želuca, perforacija jednjaka, ali i smrt. Zatim je tu i Kiki izazov, koji je zahtijeva od vas da iskočite iz auta u pokretu te uz njega plešete na Drakeov 'My Feelings', dok se auto i dalje kreće. Kao što ste mogli i pretpostaviti, to je dovelo do dosta ozbiljnih fizičkih ozlijeda.
Samu istinitost trendova teško je provjeriti. U stvari, često upravo upozorenja na njih postanu viralna. Naprimjer, nedavno je jedna majka na Facebooku objavila upozorenje o 'trendu' u kojem su si klinci dugo vrijeme sprejali dezodorant na jednu točku na koži, što im je stvaralo neku vrstu ozebline. Tek nakon toga je Google Trends pokazao nagli skok u pretrazi termina "dezodorant izazov". Nije jasno koliko je ovo upozorenje proširilo popularnost izazova, ali očito je doprinijelo tome.
Je li onda i izazov vrućom vodom sam po sebi viralno ludilo ili će ga tek upozorenja o njemu takvim učiniti? Hoće li ovaj članak donijeti više štete nego koristi?