Prije četiri godine izgrađen je za tu svrhu tunel Perpignan (Francuska) – Figueras (Španjolska), kojim upravlja privatni španjolski koncesionar, a u siječnju ove godine počela je završnica gradnje nove pruge preko Pireneja, koja omogućava da se putnici voze bez presjedanja u Figuerasu.
Dvaput dnevno TGV će prometovati između dvaju gradova, a dvije državne kompanije, francuski SNCF i španjolski Renfe dogovorile su se i oko uvođenja kružnih putovanja između Madrida, Barcelone, Lyona, Marseillea i Toulousea. U francuskim željeznicama očekuju da će na tim trasama u 2014. imati čak milijun putnika.
Cijena vozne karte TGV-om od Pariza do Barcelone iznosi 69 eura i njome SNCF kani vlakovima konkurirati niskotarifnim avioprijevoznicima na istoj relaciji. "Porinuću" vlaka na kolodvoru u Barceloni u nedjelju su bili nazočni i francuski ministar prometa Frederic Couvillier i španjolska mu kolegica Ana Pastor.
"Od jednog do drugog središta grada vlakom možete stići za šest sati, a avionom za pet i pol, pa procijenite", kaže šef SNCF Putovanja za Europu Jean-Yves Leclercq.
Raduju se i s druge strane u Kataloniji, odakle Santi Vila, ministar savjetnik u područnoj Vladi, poručuje da "ovime uklanjamo stare granice iz 20. stoljeća".