BUDUĆNOST JE STIGLA /

Leteći automobil na ozbiljnom testu: Prvi međugradski let prošao više nego uspješno. Pogledajte tu senzaciju!

Image
Foto: Screenshot / YouTube

Prvi je let izveo krajem 2020. godine, a od tada je imao 142 uspješna slijetanja

30.6.2021.
13:52
Screenshot / YouTube
VOYO logo

Prototip 1 letećeg automobila ErKar, opremljen motorom BMW i običnim gorivom s benzinske crpke, izveo je prvi daleki 35-minutni let između slovačkih međunarodnih zračnih luka u Nitri i Bratislavi, koje su međusobno udaljene oko 90 kilometara cestovnom, odnosno 75 kilometara zračnom linijom.

Za razliku od eVTOL-a (električni avioni za okomito polijetanje i slijetanje), koji su sličniji velikim bespilotnim letjelicama nego stvarnim automobilima, AirCar je pravi automobil, a pritom još i leti. To znači da se može koristiti za dvije vrste prijevoza - i na cesti kao automobil i kao zrakoplov.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
BUDUĆNOST JE NAPOKON STIGLA: /

Predstavili fascinantan leteći automobil za čiju vam vožnju čak ni ne treba dozvola

Image
BUDUĆNOST JE NAPOKON STIGLA: /

Predstavili fascinantan leteći automobil za čiju vam vožnju čak ni ne treba dozvola

142 uspješna slijetanja

Ovo vozilo razvila je tvrtka Klein Vision i prvi put je predstavljeno 2019. godine. Prototip AirCar 1 prvi je let izveo krajem 2020. godine, a od tada je imao 142 uspješna slijetanja i preko 40 sati leta, piše srpski Kurir.

Profesor Stefan Klein, izumitelj ovog prijevoznog sredstva i osnivač tvrtke Klein Vision, vozio ga je na oba načina. Kad je sletio u Bratislavu, AirCar je pretvorio natrag u automobil - postupak uvlačenja krila i repa koji je trajao manje od tri minute - i potom ga odvezao u grad.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Privatizirat će zračni promet

Prvi međugradski let izveden je s modelom Prototype 1 koji pokreće BMW-ov motor od 160 konjskih snaga s fiksnim propelerom, a može letjeti maksimalnom brzinom od 190 kilometara na sat.

Ova vrsta vozila prepolovit će vrijeme putovanja iz vrlo jednostavnog razloga - AirCar će nas odvesti do zračne luke, gdje ćemo ga prebaciti u način leta i nastaviti putovanje.

Klein također vidi da će u budućnosti AirCar u potpunosti privatizirati zračni promet, jer će svi koji ga posjeduju moći voziti do najbliže zračne luke i vinuti se u nebo. Međutim, čini se da će put do takve budućnosti biti dug i uključivat će certifikate, odobrenja i, najvjerojatnije, pilotske dozvole.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo