Slabi euro šteti američkim tvrtkama

Prvo su to bili hamburgeri, zatim sapuni, a danas britvice: najveće svjetske tvrtke tuguju zbog velikog pada eura

23.9.2000.
1:27
VOYO logo

Gillette, najveća svjetska tvrtka na tržištu britvica i noževa, posljednja je međunarodna tvrtka u nizu pogođenih palim eurom. Tvrtka je upozorila tržište da će se dvadesetpostotni pad europske valute odraziti na njene prihode. Iako je prodaja ostala snažna, učinak pada eura ogledava se u smanjenju vrijednosti zarade. Inače, Gillette 60 posto svoga posla ostvaruje izvan SAD-a.

Može se reći da se Gillette nalazi u sasvim pristojnom društvu koje je pogođeno padom vrijednosti valute.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tako je McDonalds, fast-food div, ugledao svoje dionice na najnižoj razini u posljednje dvije godine, te kao krivca prozvao snažan dolar koji pogađa vanameričko poslovanje. Pa i Colgate-Palmovile, snažna kozmetička tvrtka, izgubila je ime jedne od vodećih tvrtki na Wall Streetu, jer je pad vrijednosti eura ujedno za sobom povukao i vrijednost njene zarade.

Problem navedenih tvrtki je u tome što veliki dio svoje zarade ostvaruju u valutama poput franaka, maraka i lira, koje zatim na koncu poslovne godine zamijenjuju za dolare. Kako su te valute dio eura, koji je od pokretanja 1999. pao za 25 posto, to ima bitan negativan učinak na zaradu. Vrijednost dionica Gillettea pala je za 9 posto, a Colgate-Palmovilea čak za 17 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Međutim, slučaj za neke posjeduje i ljepši izgled. Tvrtke sa sjedištem u Europi uživaju u cvatu zarade na izvozu, jer slaba vrijednost eura čini njihovu robu privlačnijom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike