panika oko mlijeka / Seljaci pozivaju Jakovinu na hitan sastanak

Image
Foto: RTL

Nezavisni seljaci Hrvatske pozvali su danas ministra poljoprivrede Tihomira Jakovine da sazove hitan sastanak oko najava poskupljenja mlijeka te donese intervencijski plan za spas hrvatskog mljekarstva, koje, upozoravaju, sve više propada pod monopolom prerađivača.

5.5.2013.
16:26
RTL
VOYO logo

"Naša Vlada mora pronaći način da omogući direktan način plasmana mlijeka od proizvođača do potrošača kako bi se razbio monopol prerađivača koji ubiru vrhnje na uništavanju našeg sela i poljoprivrede", ističe u priopćenju Mato Mlinarić, predsjednik Nezavisnih seljaka Hrvatske.

Groteskom naziva situaciju s mlijekom i mliječnom industrijom u Hrvatskoj, koja, kako navodi, govori da ima viška mlijeka i da je mlijeko u proizvodnji jeftino, a istovremeno podiže cijene gotovog mlijeka u trgovinskim lancima. S druge strane, dodaje, proizvođačka cijena mlijeka svakoga dana sve više pada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovaj mliječni paradoks treba što prije riješiti na korist proizvođača i potrošača", ističe Mlinarić.

Sve župane i lokalne čelnike poziva da pokrenu instaliranje mljekomata, a građane da kupuju domaće mlijeko na mljekomatima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naglašava i kako Nezavisni seljaci Hrvatske od ministra Jakovine očekuju sastanak i interventni akcijski plan za spas hrvatskog mljekarstva, u čemu su spremni pomoći.

Jakovina je jučer u Slavonskom Brodu izjavio kako njegovo ministarstvo ne određuje cijene mlijeka i mlječnih proizvoda, ali i izrazio nadu da je najava poskupljenja cijene mlijeka, koje mljekari opravdavaju teškoćama u poslovanju, uključuje i povećanje otkupne cijene prema proizvođačima mlijeka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upozorio je kako se mlijeko već godinama prodaje na akcijama u velikim trgovačkim lancima, koje ruše cijenu mlijeka i mlječnih proizvoda, te stvaraju gubitke prehrambenom sektoru koji se prelamaju i na primarnoj proizvodnji.

Na taj način, istaknuo je Jakovina, pogoršavaju uvjeti rada proizvođača mlijeka, dok trgovački lanci na nekim drugim proizvodima, koji su pretežno uvozni, zarađuju na maržama i ekstra maržama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo