Da je proces uvođenja nove valute izrazito ili uglavnom loš, smatra to 42,8 posto anketiranih.
Za 26,1 posto građana bilo je to osrednje dobro, a njih 29,9 posto daje ocjenu uglavnom ili izrazito dobro. Njih 1,2 posto odgovorilo je da ne zna.
Na pitanje, tko je onda kriv za probleme u procesu prelaska s kune na euro, za najveći dio ispitanih (32,1 posto) to je Vlada. Zanimljivo, oko 13,1 posto ispitanika smatra da nije kriv nitko jer problema i nije bilo.
Gotovo je jednak postotak onih, koji odgovornima smatraju trgovce (13,2 posto), a potom slijedi Ministarstvo financija (10,3 posto).
Njih 9,1 posto smatra da je za to odgovorna Hrvatska narodna baka, a potom i banke (5,7 posto) te sami građani (4,6 posto).
Nadalje, da je Državni inspektorat odgovornim smatra njih 4,5 posto.
Ostali odgovori su da je odgovorno, ipak, Ministarstvo gospodarstva (2,5 posto), potom uvoznici (1,5 posto), zatim domaći proizvođači (1 posto) i na kraju - ostali (2,1 posto).
A je li Vlada pripremila sve elemente u procesu prelaska na euro?
Odgovarajući na ovo pitanje, većina ili njih 33,4 posto, smatra da nije učinila puno. Da je učinila većinu onog što je trebala, smatra 27,6 posto ispitanika.
Istovremeno četvrtina, odnosno 25,5 posto, misli da Plenkovićeva administracija nije napravila gotovo ništa.
Paralelno, 9,2 posto vjeruje da je učinjeno baš sve što je bio Vladin zadatak.
Pa što je to vlast, dakle Vlada, ministarstva, inspektorat i HNB, propustila učiniti prije prelaska na euro?
Njih 29,8 posto smatra da je to praćenje kretanja cijena u posljednjih nekoliko mjeseci, prije i tijekom konverzije, a da je vlast propustila bolju organizaciju i pripremu za rad inspekcije na terenu, smatra 22,8 posto.
Slijedi zakonsko ograničenje rasta cijena glavnih proizvoda u periodu prelaska na euro (22,3 posto), dok 14,3 posto misli da su to objave crne liste poduzeća koji "love u mutnom" još od jeseni.
Ovo je prvi dio istraživanja, a sutra vam donosimo rezultate o osobnim iskustvima i poteškoćama s novom valutom i cijenama – koje znamo nikad nisu bile veće.
NAPOMENA:Istraživanje je za RTL provela agencija Promocija plus od 17. do 18. siječnja na uzorku od 600 ispitanika. Standardna greška uzorka je +/-4 posto uz razinu pouzdanosti od 95 posto.