i prije 'generalne' probe /

Ravnatelji, nastavnici i sindikati na nogama zbog cjelodnevne škole, učenici sretni: 'Nemamo zadaće!'

Naši novinari posjetili su osnovnu školu u Stubičkim Toplicama koja već provodi cjelodnevnu nastavu već tri godine. Nastavnici su zadovoljni rezultatima no brine ih jesen pa od resornog ministra Fuchsa traže odgovore

27.3.2023.
20:09
VOYO logo

Zbog cjelodnevne škole na nogama ravnatelji, nastavnici i sindikati. Pljušte kritike i traže se odgovori. Plan je da od jeseni projekt probno počne u 50 škola, a mi smo posjetili onu koja cjelodnevnu nastavu provodi već 3 godine. Po čemu se razlikuje od plana resornog ministra Fuchsa?

Imaju dvije učiteljice, u školi su od 8 do 16 sati. A, njih 14-ero pohađa cjelodnevnu nastavu.

"Kada dođemo u školu, imamo tjelovježbu pa sat pa idemo na doručak, onda opet sat, malo učimo i igramo se", kaže Mateo Ercegovac, učenik OŠ Vladimir Bosnar u Stubičkim Toplicama.

Image
15. gimnazija /

MIOC među 200 najboljih škola u svijetu. Imaju najbolje ocjene i pomfrit od batata: 'Nismo štreberi, to je hard work'

Image
15. gimnazija /

MIOC među 200 najboljih škola u svijetu. Imaju najbolje ocjene i pomfrit od batata: 'Nismo štreberi, to je hard work'

"Nemamo zadaće doma, pišemo ih u školi, ne radimo puno, imamo dobre odmore i puno smo aktivni", rekao je Matija Gašpar Miloš, njegov školski kolega.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Udžbenike i bilježnice od ponedjeljka do petka ostavljaju u svojim ormarićima. U školi imaju tri obroka.

Organizirano im je slobodno vrijeme, osim što ponavljaju gradivo i pišu zadaće, imaju kutak za čitanje i odmor. Izrađuju vlastite društvene igre i ukrase, uzgajaju biljke, bave se sportom. Imaju šest izvannastavnih aktivnosti.

"Najdraža mi je s Petrom Panom po svijetu, učimo o državama, njihove himne, znamenitosti, o kontinentima i gdje se države nalaze", rekla je učenica Iva Miklaušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njihova cjelodnevna škola razlikuje se od one koju uvodi ministarstvo. Osim što imaju dvije učiteljice, redovna nastava, učenje i pisanje zadaća kao i izvannastavne aktivnosti, nisu vremenski odvojene već se isprepliću.

"Svaka učiteljica ima tri nastavna predmeta i organizirano slobodno vrijeme. Tako da učenici i ujutro i popodne imaju i nastavu i organizirane aktivnosti. Ne mogu zamisliti da ovo što mi radimo, radi samo jedna učiteljica. To zahtjeva pripremu, koja je poprilična i oduzima jako puno vremena", rekla je učiteljica Lea Španiček OŠ Vladimir Bosnar u Stubičkim Toplicama.

Cjelodnevnu nastavu u toj školi uveli su prije tri godine i to samo za jedan razred. Rezultatima su zadovoljni, ali nemaju uvjete da od jeseni budu jedna od 50 eksperimentalnih cjelodnevnih škola.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Radimo u dvije smjene, nemamo dovoljan broj učionica. Da imamo prostor, ja bih u to krenula. Nadam se da će ministarstvo i ravnateljima i učiteljima objasniti detaljnije te da ćemo sve informacije dobiti na vrijeme", požalila se Brigitte Gmaz, ravnateljica OŠ Vladimir Bosnar.

Neodgovorenih pitanja kao i kritika na program cjelodnevne škole ima mnogo. Javni poziv za prijavu je otvoren i traje mjesec dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw
NE PROPUSTI 21. VELJAČE!
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
MAKSIMIR SE UZDIŽE /

Nova nogometna bomba! Svjetski prvak u publici, a onda poruka: 'Ne mogu se načuditi našem uspjehu'