Igra s refleksijom svjetlosti i percepcijom u prugastom ogledalu na najbolji način educira i spaja različitosti. Oda radosti svira na glazbenoj ogradi, a tu je i živa karta svemira. Projekt se zove Kozmos - Kvalitetno obrazovanje za modernu osnovnu školu.
"Ovo je živa karta svemira u kojoj ćemo jako puno naučiti i vjerojatno ćemo se puno igrati pod velikim odmorima", objašnjava učenica Osnovne škole Dalj Iva Džanko.
Uz igru se lako uči sve pa i zakoni očuvanja energije, gibanja i trenja. Učenik Mateo Mihaljević je, kaže, fasciniran impulsnim njihalom.
Prva vanjska STEM učionica
"To je Isaac Newton prvi napravio, najlakši način kako prikazati prijenos energije jer ako recimo uzmemo jednu kuglicu i zamahnemo je još jedna kuglica će otići", govori.
Tu je i crtić-vrtić, niz slika koje stvaraju iluziju animacije. "Imaju male razlike između sebe i onda kad okrećeš se izmjenjuju i izgleda kao da lik koji je nacrtan trči ili radi određenu radnju", kaže učenik Adam Stanić.
Svi eksponati za igru i učenje u dvorištu su Osnovne škole u Dalju.
"U našoj prvoj vanjskoj STEM učionici u Hrvatskoj djeca će učiti kroz igru, poboljšavati svoje STEM vještine, isto tako moći će provoditi svoje slobodno vrijeme vani igrajući se i zabavljajući se", kaže nositeljica aktivnosti projekta Kozmos u Dalju kaže Tamara Lazar.
Projekt je nastao u suradnji s Islandom, Lihtenštajnom i Norveškom, a u njega je uloženo više od 500 tisuća eura.
'Ulaganje u budućnost'
"Ovo je ulaganje u budućnost, moramo naučiti raditi zajedno i razvijati njihove vještine kako bi stvarali bolje društvo", naglašava veleposlanik Kraljevine Norveške u Republici Hrvatskoj Arne Sannes Bjornstad.
"Projekt je fokusiran na STEM aktivnosti, znanost, tehnologiju, inženjering i matematiku, što je vrlo važno u smislu razvoja uma, kao i tržišta rada", dodaje predstavnik Nansen Akademije Steinar Bryn.
"Smatramo da je ulaganje u djecu u učenike i mlade ljude ulaganje u budućnost i upravo iz tog razloga ovaj projekt nije samo projekt nego i izvor upravo tih sposobnosti, znanja, vještina kojima će mladi ljudi djelovati u budućnosti", zaključuje Zrinka Vučinić, ravnateljica OŠ Dalj.
Učenica Una Čalošević već programira robote bubamare da idu tamo kamo ona želi. "Ako imamo neke staze malo je teže dok skontaš put", poručuje.
Zato je najbolje da idu putem kojim su krenuli. Kozmos i budućnost su njihovi.