očuvanje kulturne baštine /

Rekordna Noć muzeja: 350.000 posjetitelja diljem Hrvatske

Tema ovogodišnje u Noći muzeja bila je očuvanje hrvatske kulturne baštine kroz održivi razvoj i dostupnost kulturne baštine posjetiteljima, interakciju kulturnih ustanova i lokalnih zajednica te stvaranje novih oblika suradnje.

1.2.2014.
19:07
VOYO logo

U Noći muzeja, manifestaciji koju je po 9. put organiziralo Hrvatsko muzejsko društvo, zabilježeni su novi rekordi - više od 350.000 posjetitelja u 10 gradova obišlo je sinoć više od 200 muzeja, arhiva, knjižnica i centara za kulturu.

Tema ovogodišnje u Noći muzeja bila je očuvanje hrvatske kulturne baštine kroz održivi razvoj i dostupnost kulturne baštine posjetiteljima, interakciju kulturnih ustanova i lokalnih zajednica te stvaranje novih oblika suradnje. To je prezentirano na primjeru itinerera "Meštrovićevim krajem" od Splita do Drniša, a koji se profilirao tijekom proteklih Noći muzeja kroz programe Muzeja Ivana Meštrovića, priopćeno je iz danas iz Hrvatskog muzejskog društva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Noć muzeja 2014. počela je sinoćnjim svečanim otvorenjem izložbe nakita "Nakit iz fundusa Zemaljskog muzeja Bosne i Hercegovine u Sarajevu – Izložba s povodom u Muzeju Mimara", koju je otvorila ministrica kulture Andrea Zlatar Violić, u nazočnosti zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića. Tom je izložbom hrvatska muzejska zajednica podržala kolege Zemaljskog muzeja BiH u Sarajevu, koji je od 2012. zatvoren za javnost.

U Zagrebu je zabilježeno 138.278 posjeta, najviše u Muzeju suvremene umjetnosti (14.970 posjetitelja), Muzeju automobilizma Ferdinanad Budicki (14.500 posjetitelja), Hrvatskom prirodoslovnom muzeju (11.800 posjetitelja), Muzeju Mimara (11.501), Arheološkom muzeju u Zagrebu (9.053), Muzeju za umjetnost i obrt (8.764), Etnografskom muzeju (6.827), Hrvatskom povijesnom muzeju (5.250), Strossmayerovoj galeriji starih majstora HAZU (3.620), Lovačkom muzeju (2.232) i Muzejsko-memorijalnom centru Dražen Petrović sa 2.120 posjetitelja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iznimni uspjeh zabilježen je i u Splitu gdje je muzeje posjetilo 51.633 Splićana. Najviše posjetitelja imao je Muzej grada Splita (9.925), zatim Hrvatski pomorski muzej (6.022), Prirodoslovni muzej i zoološki vrt (5.970) i Gradska Knjižnica Marka Marulića (1.396).

U Zadru je u Noći muzeja sudjelovalo 33.187 posjetitelja, a najviše ih je obišlo Narodni muzej Zadar (18.127 posjetitelja) na šest lokacija te Arheološki muzej u Zadru (8.960) i Muzej antičkog stakla (6.100).

Rijeka je zabilježila 21.306 posjetitelja u Noći muzeja i to u Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja Rijeka (5.600), Muzeju moderne i suvremene umjetnosti (5.347) i Prirodoslovnom muzeju Rijeka (3.416).

U Dubrovniku je bilo 15.094 posjetitelja, a najviše ih je obišlo Dubrovački muzej (7.780), Dom Marina Držića (3.861) i Prirodoslovni muzej u Dubrovniku (2.276).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pula u Noći muzeja broji 12.288 posjetitelja. Njih više od polovice posjetilo je Arheološki muzej Istre (6.775), dok je Povijesni i pomorski muzej Istre obišlo 2.713 posjetitelja, Sveučilišnu knjižnicu u Puli 1.450 posjetitelja, a Muzej suvremene umjetnosti Istre 1.350 posjetitelja.

Osijek je zabilježio 11.760 posjetitelja i to najviše u Muzeju Slavonije (9.881) te Galeriji likovnih umjetnosti (1.879).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Varaždinu je bilo 9.600 posjeta i to najviše u Gradskom muzeju Varaždin (7.134) i Muzeju Anđela (1.872).

U novootvorenom stalnom postavu Gradskog muzeja u Vukovaru bilo je 3.098 posjetitelja.

Iz Hrvatskog muzejskog društva posebno su istakli uključivanje manjih institucija u Noći muzeja, poput tradicionalno aktivnih otoka Brača, Krka, Rab i Visa te Crikvenice, Kaštela, Kutine, Matulja, Metkovića, Novigrada, Orebića, Ogulina, Otočca, Požege, Preloga, Pregrade, Smiljan, Slavonskog Broda, Solina, Otavice –Ružić, Vrbovca.

Ove godine programu Noći muzeja pridružile su se institucije i udruge iz općina Gorica - Grude i Fojnice iz BiH.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo