Umirovljeni državni službenik Ministarstva obrane SAD-a i vojni stručnjak Trent Telenko podijelio je niz objava na Twitteru kako bi pojasnio logističke probleme s kojima se suočava ruska vojska.
Naime, ruska borbena vozila susrela s rasputicom - proljetnim otopljavanjem koje sredinom ožujka ukrajinsko tlo pretvori u kaljužu. Telenko je objasnio kako je rusko vozilo opremljeno sustavom za protuzračnu obranu Pancir S1 upalo u blato. U svojim se objavama kazao je kako je došlo do, "impliciranih loših ruskih praksi servisiranja vojnih kamiona".
''Ako ruska vojska nije održavala Pantsir-S1, to znači da nisu održavali ni obične kamione ni oklopnjake. Rusi jednostavno ne mogu riskirati i koristiti ih van prometnica tijekom sezone blata. A postoji i dokaz za to'', napisao je Telenko uz fotografiju na kojoj je niz kamiona ruske vojske koji su na cesti, kako bi izbjegli sudbinu Pantsira-S1 koji je zapeo u blatu.
Telenko je rekao da je kako je kada je on radio u američkom ministarstvu obrane svakog mjeseca morao prevrnuti te preventivno servisirati i potom premjestiti na drugu lokaciju borbena vozila. Istaknuo je da se posebno treba voditi računa o sustavu za napuhavanje guma i prilagođavanje pritiska u gumama.
''Vozila se moraju premjestiti jer gume stare kada su izložene direktnom sunčevoj svjetlosti'', rekao je Telenko.
''S obzirom na razinu neodržavanja kamiona, nema šanse da u logističkom sustavu ruske vojske ima dovoljno guma”, pojasnio je vojni stručnjak, navodeći da su ruski kamioni vezani za ceste, kao što je bio slučaj i u Prvom rusko-finskom ratu.
On tvrdi da će ruske snage imati velikih problema sve dok traje sezona blata, a to je idućih 4 do 6 tjedana.