letač iz MiG-a-29 /

Ispovijest ukrajinskog pilota: 'Puno ih je, sam sam se u zraku susreo s 10 ruskih zrakoplova, gubimo mnogo…'

Image
Foto: Shutterstock

Po njegovom mišljenju, takvo pretjerivanje ruskim je snagama nepotrebno, no čine to isključivo kako bi izmorili borbenije Ukrajince

6.4.2022.
17:45
Shutterstock
VOYO logo

Ukrajinska vojska od početka ruske invazije odolijeva mnogostrukom većem neprijatelju. Redovito se vukla alegorija s mitskim Davidom i Golijatom, a ispovijest ukrajinskog pilota koji se u zraku susreo sam s čak "10 ili više ruskih borbenih aviona Su-35" još je jedna potvrda nevjerojatnog omjera snaga.

"Jeb*** noćna patrola", komentirao je iskreno 29-godišnji pilot poznat kao 'Juice', nakon što je upravo izašao iz kokpita svog MIG-a 29, za portal The War Zone.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za sada su MiG-29 i Su-27 jedina dva tipa borbenih zrakoplova kojima upravlja ukrajinsko ratno zrakoplovstvo i njima se upravlja na različite načine. MiG-ovi su, na primjer, korišteni za misije zrak-zemlja, kao i za misije protuzračne obrane. Su-27, iako također mogu isporučiti nevođene bombe i rakete, čuvaju se koliko god je to moguće za misije zrak-zrak.

"Ja patroliram u određenom području i pokušavam pronaći nešto, u 'slobodnom lovu' sam, radi se uglavnom o potiskivanju neprijatelja iz određenog područja. Ako nas uoče na svom zaslonu, pogotovo ako imamo više dečki koji patroliraju područjem, ne žele upasti u nevolje. Dakle, možemo ih potisnuti s područja", priča Juice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Patrolirao sam, ali ne u svom području, i nakon toga sletio u drugu bazu. Noću sam se, pak, vraćao u svoju bazu i k tome patrolirao u svom području. Bila je to prilično napeta misija zbog lošeg vremena i prijetnji iz zraka i s tla. Bila je tu velika skupina, možda 10 ili više ruskih borbenih aviona Su-35. Nisu bili baš blizu mog područja, ali su me detektirali čak i s velike udaljenosti i pravili mi probleme elektroničkim protumjerama. Pokušavao sam da im ne postanem meta, a da istovremeno budem spreman za manevar, približim se i djelujem. Došli su i dečki s jednog bližeg uzletišta pa su i oni pomogli da ih potisnemo. Srećom je i na njihovom području bilo uspješno. U svakom slučaju, živi smo", prisjetio se pilot.

Image
General Tod Wolters /

Američki vojni zapovjednik objasnio zašto Poljska ne bi trebala poslati svoje MiG-ove u Ukrajinu: 'To im neće pomoći'

Image
General Tod Wolters /

Američki vojni zapovjednik objasnio zašto Poljska ne bi trebala poslati svoje MiG-ove u Ukrajinu: 'To im neće pomoći'

Osim ruskih zrakoplova s posadom, MiG-ovi su također zaduženi za lov na dronove i krstareće rakete.

"Dronovi su također veliki problem za nas, ali mislim da je to za njih puno veći problem, naši Bayraktari su puno sposobniji od njihovih UAV-ova", kazao je.

Zračne snage s ljudskom posadom, poput Juiceovog MiG-29, samo su dio višeslojne mreže ukrajinskih resursa protuzračne obrane pa lovci blisko surađuju sa zemaljskom protuzračnom obranom. Koncept kooperativne obrane odvaja sektore u različite zone djelovanja, što pomaže da se izbjegne djelovanje ukrajinskih lovaca u zračnom prostoru koji pokriva prijateljski GBADS. U isto vrijeme, djelujući zajedno, lovci mogu pokušati natjerati ruske zrakoplove u smrtonosne zone GBADS-a, gdje se može neutralizirati "one gluplje" pilote.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ponekad ruske zrakoplovne snage šalju borbene avione u ukrajinski zračni prostor na zapadu zemlje, što uključuje i izviđačke letove iz Bjelorusije.

"Ponekad nas samo pokušavaju iscrpiti leteći blizu granice kako bi nas natjerali da se bacakamo ovamo-onamo, samo da nas iscrpe tim glupim noćnim letovima", kaže Juice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uz značajnu prednost u brojkama, ova taktika ima smisla za Rusiju. Na pitanje u čemu su ruske zračne snage uspješne, Juice ističe njihove misije zrak-zrak, no naglašava da se ne radi o "džentlmenskom" djelovanju.

"Jer je ponekad situacija u omjeru jedan naspram 12 ili dva naspram 12. Oni imaju prednost da su u potpunosti svjesni realne situacije, imaju veći radarski domet, domet projektila, princip (navođenja) projektila i elektroničkog ratovanja i još k tome šalju mnogo zrakoplova na jedan MiG. Ma hajde, dečki! To nije prava borba, to je glupo. Znate, ponekad poštujete neprijatelja, ali u ovom slučaju ne", kaže Juice.

Po njegovom mišljenju, takvo pretjerivanje ruskim je snagama nepotrebno, ne samo zbog njihove tehnološke prednosti, već i činjenice da znaju sve mogućnosti ukrajinskih MiG-ova 29 i Su-27 te kako ih najlakše nadjačati.

"Znaš da trebaš samo dva ili četiri Su-30 ili Su-35 za borbu protiv njih, ali 12? Ponekad ih ima i više, doživjeli smo i situacije da oko 24 mlažnjaka blizu granice pokušavaju srušiti naše zrakoplove. Trebamo nešto F-15 da bi ih razbili i puno AMRAAM-ova (raketa zrak-zrak), jednostavno imamo previše meta", kaže pilot.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nismo u stanju obraniti naše kopnene snage, naše civile, naše obitelji i djecu... pitanje nadmoći u zraku i kopnene protuzračne obrane jedno je od najvažnijih u ovom ratu. Gubimo naše ljude na zemlji i u zraku, gubimo mnogo strateških objekata, gubimo mnogo skladišta goriva", ističe Juice.

I vojnici i civili pokazali su da je Ukrajina spremna boriti se unatoč svim lošim izgledima i stvoriti rupu u ruskom ratnom stroju, zaustavljajući ga u nekim područjima, a na drugim čak i izvodeći prave obrate. Međutim, da bi se to postiglo, potrebno im je više oružja, i to brzo, jer je neizvjesno koliko dugo će trenutačne zalihe potrajati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo