ZADAR - Premda ni četvrtog dana potrage za posadom nestale Cessne nitko od četvorice pilota nije pronađen, potraga je ipak imala rezultata. Gotovo na samom vrhu Velebita, s njegove sjeverne strane, podno Vaganskog vrha, spasioci su pronašli papire koji vrlo vjerojatno pripadaju traženom zrakoplovu, a riječ je o tehničkoj dokumentaciji Cessne, koja je posljednji put viđena u četvrtak.
Konkretno, pod nanosima snijega na surovoj planini otkriven je priručnik s uputama za uporabu pilotskih slušalica. Također, prolomila se i neslužbena informacija kako je prilikom pretrage iz zraka uočen odbljesak od metala, za što se odmah počelo nagađati kako bi mogao biti dio aviona ili opreme.
Analizom posljednjih trenutaka tijekom kojih je Cessna bila vidljiva na radarskim zaslonima, utvrđeno je kako se avion kretao brzinom većom od 300 kilometara na sat. Istražitelj zrakoplovnih nesreća Dinko Vodanović za RTL kaže kako se boji da se avion raspao na nekoliko većih komada.
O izgledima preživljavanja u uistinu surovim velebitskim uvjetima zasad nitko ne želi govoriti. U nedjelju se dio oblaka razbježao, tako da je i helikopter mogao krenuti u potragu, no noć prije uvjeti su bili nemogući. Policijski su specijalci morali puzati po snijegu kako ih orkanski naleti vjetra ne bi odnijeli. Situaciju dodatno otežavaju mine razasute po planini.
Meteorološke prognoze nisu nimalo optimistične. Vjetar bi na Velebitu uskoro trebao okrenuti na buru, temperature će pasti, a trebalo bi napadati i nešto novog snijega.
Potraga je u nedjelju navečer privremeno prekinuta i oko 200 pripadnika specijalne policije, specijalne vojne policije i Hrvatske gorske službe spašavanja se vratilo u bazu u Starigradu podno planine gdje će izraditi plan potrage za ponedjeljak. U bazi će analizirati sve tragove i smjerove koje su dosad pretražili.
Većina tragača u ponedjeljak će se fokusirati na područje gdje su u nedjelju pronađeni papiri iz Cessne.
Nešto ranije, alpinist Stipe Božić i njegova ekipa izvijestili su ostale da su u jednom trenutku, dok su se penjali prema Crljenom kuku, osjetili miris kerozina i paljevine, ali s obzirom na uvjete u kojima su se nalazili, ne mogu s potpunom sigurnošću reći o čemu se točno radilo.
Prema neslužbenim informacijama, u avionu koji je letio iz Zagreba u Zadar nalazila su se četvorica iskusnih pilota i instruktora letenja sesvetskog aerokluba "Ban" - Gerd Govejšek (63), Aleksandar Walter (49), Miljenko Bartolić (61) i Zvonko Kelek (68).