Trajektom, katamaranom ili možda hidroavionom do jadranskih
otoka. Ideja o bržem putovanju turistima je, čini se,
primamljiva.
Ideja je hidroavionima povezati jadranske otoke, a kasnije i
Hrvatsku s talijanskom stranom Jadrana. Jedan bi prevozio 19-oro
putnika, između Splita i Hvara letio bi 10 minuta, a povratna
karta stajala bi oko 70 eura.
Hidroavionima bi se moglo putovati iz Splita prema Braču, Hvaru, Korčuli, Visu i Lastovu, povezali bi se i Dubrovnik, Zadar, Pula i Rijeka s otocima u njihovu akvatoriju. Ovakav avionski prsten do otoka vrijedan je 41 milijun eura, ideja je stara nekoliko godina.
"Imali smo problema s birokracijom, problem je u zakonskim tumačenjima, jer avion kad sleti na vodenu površinu zakon smatra brodom, pa prestaju vrijediti pravila koja se odnose na zračni promet, i počinju se primjenjivati ona koja vrijede za pomorski promet", izjavio je Klaus Dieter Martin, direktor European Coastal Airlinesa.
U Splitu bi trebala biti baza za hidroavione, ako dogovor ne
uspije, projekt za cijelu Hrvatsku propada. Gradonačeniku Splita
ideja je primamljiva, no s odlukom, kaže, ne želi brzati.
"U redovnom postupku oni ne bi slijetali u gradsku luku nego 600
metara izvan je koridor, kada slete oni su brod i poput bilo
kojeg drugog broda ulaze, a imaju raspon krila 20 metara, kao
trajekt", kazao je Ivo Baldasar (SDP), gradonačelnik
Splita.
Za potrebe hidroaviona najprije su bili zamišljeni pontoni na
splitskoj Matejuški, no gradonačelnik je to izričito odbio.
Njemački investitori i dalje čekaju odgovor, no strpljenja je sve
manje.
"Ako u idućih 4 do 8 tjedana dobijemo informaciju, s letovima na
prvim linijama možemo početi u travnju ili svibnju iduće godine",
dodaje direktor European Coastal Airlinesa.
Letjeli bi cijele godine, a u turističkoj sezoni imali bi veći
broj linija.