Povijest Jeepa

Kako je laki terenac osvojio svijet?

28.4.2000.
13:40
VOYO logo

Često se tvrdi da je Ford postavio svijet na kotače, ali da je tek Jeep uistinu osvojio svijet; najprije u vojnom, a tada i civilnom području. Munjeviti uspjesi saveznika na početku drugog svjetskog rata pokazali su američkoj vojsci da joj nedostaje lako terensko vozilo. Tehnička služba US-vojske nalaže u lipnju 1940. izvedbu fleksibilnog i čvrstog vozila s pogonom na sva četiri kotača. Od stotinu tvrtki koje su pozvane na natjecanje , tri podnose nacrte, a samo Bantanu uspijeva unutar 50 dana isporučiti prototip automobila. Ime Jeep potječe od skraćenice GP - general purpose i službeno je priznato u govornom jeziku tek nakon rata, dok je službeni naziv glasio Willys MB. Najveća brzina Jeepa iznosila je 105 km/h, a mogućnost uspona bez prikolice 60 stupnjeva. Između prosinca 1941. i ljeta 1945. ukupno je proizvedeno 639 245 Jeepova. Budući se nalazio najbliže sportskom automobilu Jeep je predstavljao san mnogih američkih vojnika. Roadstaer karoserija, odvojena sjedala s oplatom, pomična zaštita od vjetra, brzi i točni upravljač, dobre upruge i dobre performanse. Nekada negativno mišljenje o pogonu na sva četiri kotača ubrzo se promijenilo od kada su Auburn i Cord predstavili vlastite automobile tog tipa. Danas je pogon na sva četiri kotača potpuno prihvaćen i to ne samo kod terenaca. Današnji vlasnik Jeepa je Chrysler Corporation, a tip automobila s pogonom na sva četiri kotača u međuvremenu je postao obvezatan program svih veliku auto pooizvođača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo