Postoji li razlika između prodaje jaja i prodaje unutrašnjih organa?

Donacije i "tržište" organa samo po sebi nameće brojne etičke dileme,

18.8.2000.
0:14
VOYO logo


Anonimnost je najbolja taktika i politika kada je riječ o donaciji organa između nepoznatih lica darovatelja i primatelja, smatraju stručnjaci National Institutes of Health, koji su novim preispitivanjem i studijskim radom pokušali spoznati motive i postaviti granice kako ne bi dolazilo do mogućih et(n)ičkih zapleta.


Prema već postojećim statistikama, svake godine oko 3.000 Amerikanaca koji su na listi čekanja za transplataciju bubrega umru čekajući, a ostalih 100.000 potencijalnih s oboljelim bubrezima umre i prije no što uopće stignu na listu čekanja. Većina bubrega nabavlja se uglavnom iz leševa ili živućih članova obitelji i prijatelja pacijenta, dok je vrlo mali broj ljudi spremno donirati organ nepoznatoj osobi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Proces poklanjanja unutrašnjih organa nazvan "nondirected" prema mišljenju stručnjaka treba ostati anoniman kako za primatelja tako i za davatelja organa. Time se želi postaviti granica i sačuvati integritet i motiv darovatelja koji u takvim slučajevima proizlazi iz altruizma, iako i takva donacija može predstavljati etičku dilemu.

Oko 12.500 transplantanata izvedeno je prošle godine u Americi, od toga 4.153 bubrega darovano je od živih donatora, a samo mali broj bio je od "nondirected" donatora. Općenito, rizik koji ima darovatelj bubrega vrlo je nizak, nivo smrtnosti procijenjen je na 0,03 postotka a ozbiljne komplikacije su rijetke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovakav pristup u doniranju organa, prema mišljenju stručnog tima, povećala bi broj donatora a primateljima bi omogućio organe živih osoba koje inače radije primaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo