Prodaje tijekom vikenda nakon Dana zahvalnosti, što je
tradicionalan početak predbožićne potrošnje u Sjedinjenim
Državama, dosegle su nove rekorde i najavljuju dobru blagdansku
sezonu u ozračju slabašnog gospodarskog oporavka.
Čelnici Nacionalne maloprodajne federacije (NRF) objavili su na
tiskovnoj konferenciji da je potrošnja tijekom vikenda nakon
Thanksgivinga iznosila 59,1 milijardi dolara, ili gotovo 13 posto
više nego prošle godine.
"To je fenomenalno", rekao je direktor NRF-a Matthew Shay. NRF je
ranije predvidio da će uoči i tijekom blagdanske sezone prodaja u
SAD-u biti 4,1 posto viša nego dosad.
Na tzv. crni petak, dan poslije Thanksgivinga i prvi dan
blagdanske 'shopping' groznice u Americi, zabilježen je pad od
1,8 posto u prodaji u klasičnim prodavaonicama (ostvareni promet
iznosio je 11,2 milijarde dolara), ali je zato taj minus
nadoknađen i premašen na internetu, na kojem je po prvi put
prodaja nadmašila iznos od milijarde dolara.
Trgovine su se na 'crni petak' obično otvarale u prijepodnevnim
satima, ali iz godine u godinu radno vrijeme pomicalo se
unaprijed pa se u zadnje vrijeme moglo kupovati odmah poslije
ponoći, a ove su se godine po prvi put trgovine otvorile već u
četvrtak navečer. A da će se taj trend nastaviti, pokazuje
podatak NRF-a da su najbolje poslovali trgovci koji su
najranije otvorili prodavaonice.
Potrošnja tijekom vikenda nakon Thanksgivinga iznosila 59,1 milijardi dolara, ili gotovo 13 posto više nego prošle godine.