Ni pekari ni mljekari - ne namjeravaju sniziti cijene nakon što je gorivo drastično pojeftinilo. Opravdanje poznato: "Najveći trošak u stvaranju cijene mlijeka je u otkupnoj cijeni mlijeka tako da samo gorivo ne utječe na krajnju cijenu", rekla je Rašeljka Maras, Predsjednica udruge hrvatskih otkupljivača i prerađivača mlijeka, CroMilk.
Isto ponavljaju i gradski te privatni autobusni prijevoznici.
Croatia airlines te Jadrolinija – nema govora o sniženju cijene karata jer: "Mi iste ne mijenjamo niti kada cijene goriva padaju niti kada rastu; svakako ćemo uštede ostvarene ovim padom cijena goriva koristiti za određene akumulacije", kazala je Marija Zaputović, glasnogovornica Jadrolinije.
Ali akumulaciju novca u novčaniku, nakon pada cijena goriva, očekivali su i građani koji ne voze.
"Mislim da je to tržište koje treba sniziti cijene. Trebate i vi mediji prozvati one koji su se lažno vezali za cijenu nafte i naftnih derivata i sada od njih očekujte to snižavanje, kao što i ja to očekujem", rekao je Ivan Vrdoljak, ministar gospodarstva.
U travnju 2012. litra benzina plaćala se 11 kuna i 32 lipe, a dizela 10 kuna i 11 lipa - i tad su cijene bile najveće. Od sutra će eurosuper biti 8 kuna i 51 lipu a dizel 8. Cijena kruha prije tri godine porasla je na 7 kuna, a mlijeka na 6 kuna. No sad neće pasti ni lipu. A upravo kad su cijene goriva bile najveće - čula su se ovakva objašnjenja.
"Mi potrošimo 150 tisuća litara goriva mjesečno, puta 0,30, ispada 45 tisuća kuna. Moramo povećati cijene prijevoza", rekao je još u prosincu Tomislav Sajko, vlasnik transporta Sajko.
Kako takva obrazloženja tada su svi prihvatili – logično, malo tko vjeruje da gorivo nije nikakav faktor u cijeni njihovih proizvoda.