Tri mita o tome što potrošači žele

Studija provedena nad više od 7.000 kupaca pokazala je da kompanije često imaju opasno iskrivljene slike o tome kako se povezati s kupcima.

26.5.2012.
14:51
VOYO logo

Većina marketinških stručnjaka drži da je najbolji način za zadržavanje kupaca njihov 'angažman', odnosno što viša razina interakcije i izgradnja odnosa. Međutim, ispostavlja se da je to rijetko ispravno razmišljanje, barem sudeći po studiji koju je objavio Harvard Business Review.

Postoje tri najčešća mita po pitanju interakcije s kupcima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1. mit: Većina kupaca želi odnos prema vašem brendu

To nije nužno istina. Samo 23% ispitanika u studiji reklo je kako ima odnos s brendovima. Ostali smatraju da bi odnosi trebali biti rezervirani za prijatelje, obitelj, kolege. "To je samo brend, a ne član obitelji", kažu neki od ispitanika. Ono što kupci žele komunicirajući s brandom online zapravo je popust, prenosi Bankamagazine. Najbolja strategija bila bi prepoznati koji od kupaca spadaju u 23% onih koji žele odnos, a koji u 77% onih koji ne žele odnos, te potom djelovati različitim marketinškim sredstvima. Drugim riječima, treba paziti da se kupce koji to ne žele ne bombardira nastojanima izgradnje odnosa putem beskrajnih e-mailova ili kompleksnim programima nadrađivanja vjernosti.

2. mit: Interakcija gradi odnos

Odnos ne gradi interakcija nego zajedničke vrijednosti, vjerovanje da brend ima više ciljeve i filozofiju u skladu s vrijednostima koje kupac njeguje. Primjerice, proizvođač pseće hrana Pedigree dijeli skupcima vjerovanje da svaki pas zaslužuje topli dom, aviokompanija Southwest Airlines dijeli vjerovanje u demokratizaciju zračnog prijevoza itd... Od ispitanika koji su u studiji tvrdili da imaju odnos prema brendu, njih 64% navelo je kao glavni razlog tome zajedničke vrijednosti. S druge strane, interakciju je navelo tek 13% ispitanika. Dakle, za izgradnju odnosa, potrebno je jasno komunicirati filozofiju ili viši cilj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

3. mit: Što više interakcije, tim bolje

Ne postoji prava korelacija između interakcije s kupcima i vjerojatnosti da će oni biti lojalni proizvodu ili brendu. Kada je riječ o interakciji, više ne znači nužno i bolje. U stvarnosti, interaktivni odnos hladi se puno brže nego što većina marketinških stručnjaka misli. Bombardiranje informacijama može kod kupaca dovesti da se osjećaju kao trgovačke kategorije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo