Trgovci više neće moći muljati sa sniženjima

20.11.2014.
18:24
VOYO logo

Najvažniji novitet u označavanju hrane bit će veličina slova od 1,2 milimetra, jer su se potrošači žalili da hrana ima sitne deklaracije, istaknula je Sanja Kolarić Kravar iz Ministarstva poljoprivrede.

Također će biti istaknuti alergeni u popisu sastojaka, te nutritivna deklaracija, koja će biti obavezna od 2016., ali proizvođači koji to žele mogu je istaknuti već od 13. prosinca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sniženja u tri razdoblja

Đema Bartulović iz Ministarstva gospodarstva istaknula je da su trgovci, prema novom Zakonu o zaštiti potrošača, dužni istaknuti cijenu u redovnoj prodaji i cijenu za vrijeme trajanja posebnog oblika prodaje, primjerice sniženja, rasprodaje, akcije i sl.

Sniženja su moguća u tri razdoblja - ljetnom, proljetnom i zimskom i mogu trajati maksimalno 60 dana. Za to vrijeme trgovac je dužan istaknuti cijenu prije sniženja i za vrijeme sniženja. Akcijske prodaje ne smiju trajati duže od 30 dana kako bi se spriječilo zavaravanje potrošača da neki proizvod ima povoljnu cijenu duže vremensko razdoblje, rekla je Bartulović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novi Zakon o zaštiti potrošača stavlja naglasak na informacije koje treba pružiti potrošačima kako bi mogli donijeti odluku o kupnji proizvoda.

Informirane odluke u kupnji

"Iznimno je važno da potrošači donose informirane odluke o kupnji, znači da znaju karakteristike proizvoda, cijenu... Zakon obvezuje da svaki proizvod mora biti označen, a potrošačima za pojedine vrste proizvoda treba davati dodatne informacije", istaknula je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zakonom se uređuje i podnošenje prigovora potrošača u prodajnim prostorijama trgovaca, te plaćanja predujma ako isporuka kasni duže od trideset dana.

Zakonom je prenijeta u nacionalno zakonodavstvo EU Direktiva o pravima potrošača, te direktiva kojom se uređuju odnosi trgovaca i potrošača u pogledu ugovora sklopljenih na daljinu, kao i onih sklopljenih izvan poslovnih prostorija. Jeste li i sami imali problema u ostvarivanju svojih potrošačkih prava? Poslali su vam račun za koji nemate pojma da ste ga napravili? Nudili su vam staru ragu u zamjenu za smartphone koji je na popravku? Prebacivali su vas s korisničke podrške, na poslovnicu do servisera i natrag? Nisu htjeli priznati reklamaciju? Takva i slična iskustva javite nam na naš mail vijesti@portal.net.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
hABAZIN VS. mAGYAR
Versailles
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Još jedna runda
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Nado
Otok iskušenja
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo