U problemima projekt koji bi trebao spasiti državni proračun

Proces monetizacije javnog duga što uključuje davanje u koncesiju nešto više od 1.000 kilometara autocesta zapao je u neočekivane teškoće.

2.6.2014.
8:20
VOYO logo

“Konačna verzija dokumenta koju su nam predali jednostavno nije dovoljno kvalitetna. Iz nje se jasno vidi kako Ugovor nije u skladu s hrvatskim zakonom. To je zaključak Državnog odvjetništva, Ministarstva prometa i svih ostalih ministarstava koji su odvojeno pregledali dokument i donijeli takav zaključak”, kazao je za Jutarnji list sugovornik upućen u proces monetizacije. Odvjetnici Wolf Theissa puna su tri mjeseca radili ovaj Ugovor.

Ugrožen projekt

Povjerenstvu ministrastva predali su nekoliko verzija ugovora koji su prema tvrdnjama sugovornika Jutarnjeg lista uvijek imali velike nedostatke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Nedavno smo ih zatražili konačnu verziju jer više nismo mogli čekati. Kad smo ju pročitali vidjeli smo da bi njenim prihvaćanjem u kasnijoj fazi ugrozili cijeli projekt, a to si nemožemo dozvoliti”, rekli su.

Prema ranije utvrđenim rokovima Povjerenstvo ministarstva prometa konzorcijima koji su iskazali interes za sudjelovanje u monetizaciji nacrt Ugovora trebali su predati još prije dva mjeseca, a oni su svoje ponude trebali predati ovog mjeseca, dok je koncesionar trebao biti odabran u lipnju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dvije opcije

Sada su navodno moguće dvije opcije za razrješenje problema, a oduka će biti donesena kroz nekoliko dana. Prva mogućnost je da savjetnik pronađe novu odvjetničku kuću koja bi izradila koncesijski ugovor, a druga je opcija da Ministarstvo prometa taj posao preuzme u svoje ruke, raspiše natječaj za izbor pravnog savjetnika koji bi u najkraćem mogućem roku napravio prijedlog koncesijskog ugovora.

U ministarstvu su skloniji drugoj opciji jer u tom slučaju u potpunosti mogu nadzirati izradu ugovora. Kako saznaje Jutarnji odvjetnička kuća s iskustvom u ovom poslu tražit će se na domaćem terenu, a od nje se očekuje da prijedlog Ugovora izradi u roku 45 dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Milijarde eura

Vlada očekuje da će da bi od monetizacije mogla dobiti barem tri milijarde eura. Savjetnik za monetizaciju izračunao je da bi za koncesiju u trajanju od 40 godina investitor bio spreman platiti od 2,4 do 2,9 milijardi eura, a ako bi se razdoblje koncesije produljilo na 50 godina, taj iznos mogao bi biti između 2,6 i 3,3 milijarde eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo