Ministar Đuro Popijač u ponedjeljak se u četiri oka sastao pojedinačno sa svim direktorima državnih brodogradilišta, koji su mu rekli kakvo je stanje u njihovim tvrtkama, koliko je svako od brodogradilišta specifična priča i koja su njihova očekivanja od planirane privatizacije. Najzanimljiviji susret bio je s čelnicima Uljanika, s kojima je Popijač izgladio nesporazum koji je nastao kad je rekao da oni namjeravaju kupiti to brodogradilište.
Ipak, iako su to očekivali od ministra, direktori nisu doznali niti jedan konkretan detalj vezan uz sadržaj samog kupoprodajnog tendera koji bi svjetlo dana trebao ugledati najkasnije 15. veljače, piše Slobodna Dalmacija.
U ministarstvu uvjeravaju kako se u drugom privatizacijskom krugu u prodaju navoza ide puno agresivnije i osnovne informacije o prodaji nacionalnih navoza već su dostavljene na adrese vodećih svjetskih brodograđevnih grupacija. Navodno se planira i svojevrsna road show turneja, kako bi se na licu mjesta animiralo potencijalne strateške partnere.
Istovremeno, upravama je sugerirano da i sami pokušaju animirati vlastite poslovne partnere, brodare, velike kooperante i dobavljače, te saznati kakav je njihov interes za uključivanje u taj veliki privatizacijski projekt.
Ukoliko uvjeti prodaje ne budu povoljniji nego u prvom krugu, a to znači da bi država morala preuzeti sve dugove škverova koji se penju na iznos do 10 milijardi kuna i riješiti gorući problem nelikvidnosti, teško će se stvoriti afirmativna klima za privlačenje mogućih ulagača i kupaca.
Jedno od najvažnijih otvorenih pitanja jest i otkupna cijena za brodograđevne terene koji ne ulaze u vlasničku transakciju jer su u statusu pomorskog dobra. Taj suštinski detalj još se uvijek pregovara s Europskom komisijom, ali i ministarstvom financija, koje bi službeno moralo parafirati tekst sporazuma o otkupnoj vrijednosti pomorskog dobra.
O pripremi drugog privatizacijskog kruga ministar Popijač će u utorak izvijestiti i brodograđevne sindikate.
Prethodni članci:
arti-201001220641006 arti-201001290143006