STIGLI NOVI PODACI / Deru nas kako stignu: Pogledajte usporedbu, u mjesec dana digla se cijena čak 63 proizvoda i usluga

Image
Foto: RTL/Screenshot

Potrošačka košarica sastoji se od 103 proizvoda i usluga

24.2.2023.
15:17
RTL/Screenshot
VOYO logo

Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u siječnju 2023. u odnosu na siječanj 2022. (na godišnjoj razini) u prosjeku su više za 12,7%, dok su u odnosu na prosinac 2022. (na mjesečnoj razini) u prosjeku ostale na istoj razini, objavio je Državni zavod za statistiku.

Image
PALI BRUTALNI KOMENTARI /

Ljudi zbog najave poskupljenja masovno prozivaju AP-a, neki imaju jednostavan recept kako se boriti protiv toga: 'Konačno ću skinuti 15 kg viška'

Image
PALI BRUTALNI KOMENTARI /

Ljudi zbog najave poskupljenja masovno prozivaju AP-a, neki imaju jednostavan recept kako se boriti protiv toga: 'Konačno ću skinuti 15 kg viška'

Promatrano prema glavnim skupinama klasifikacije ECOICOP, na godišnjoj razini, najveći porast potrošačkih cijena u prosjeku je ostvaren u skupinama Restorani i hoteli, za 19,5% (doprinos porastu od +0,98 postotnih bodova), Hrana i bezalkoholna pića, za 17,3% (+4,59 postotnih bodova), Pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva, za 16,6% (+0,96 postotnih bodova), Stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva, za 15,9% (+2,70 postotnih bodova), Odjeća i obuća, za 13,8% (+0,84 postotna boda), Razna dobra i usluge, za 11,7% (+0,73 postotna boda), Rekreacija i kultura, za 10,4% (+0,54 postotna boda), Prijevoz, za 6,6% (+0,92 postotna boda), Zdravlje, za 6,4% (+0,20 postotnih bodova) te Alkoholna pića i duhan, za 5,7% (+0,29 postotnih bodova).

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

Prema glavnim skupinama klasifikacije ECOICOP, na mjesečnoj razini, najviše su u prosjeku porasle cijene u skupinama Restorani i hoteli, za 2,5% (doprinos porastu od +0,13 postotnih bodova), Zdravlje, za 2,2% (+0,07 postotnih bodova), Pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva, za 1,7% (+0,10 postotnih bodova), Hrana i bezalkoholna pića, za 1,5% (+0,40 postotnih bodova), Razna dobra i usluge, za 1,0% (+0,06 postotnih bodova) te Rekreacija i kultura, za 0,9% (+0,05 postotnih bodova). Porast cijena na mjesečnoj razini ublažio je pad cijena u skupinama Odjeća i obuća, za 11,5% (doprinos padu od -0,70 postotnih bodova, sezonsko sniženje odjeće i obuće) te Prijevoz, za 1,0% (-0,14 postotnih bodova, niže cijene goriva za osobna prijevozna sredstva).

Image
Image

Prema glavnim komponentama indeksa (posebnim agregatima), na godišnjoj razini, porast cijena ostvaren je u skupini Hrana, piće i duhan, za 15,4%, Energija, za 14,3%, Industrijski neprehrambeni proizvodi bez energije, za 11,9% te Usluge, za 9,3%.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

Prema glavnim komponentama indeksa (posebnim agregatima), na mjesečnoj razini, porast cijena ostvaren je u skupini Hrana, piće i duhan, za 1,3%, te u skupini Usluge, za 1,1%, dok je u skupini Industrijski neprehrambeni proizvodi bez energije zabilježen pad cijena za 2,2% te u skupini Energija, za 0,7%.

Image
Image

Harmonizirani indeks potrošačkih cijena

Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene harmoniziranim indeksom potrošačkih cijena, u siječnju 2023. u odnosu na siječanj 2022. (na godišnjoj razini) u prosjeku su više za 12,5%, dok su u odnosu na prosinac 2022. (na mjesečnoj razini) u prosjeku više za 0,3%.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

Image
Image
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo