Drzavni je inspektorat 1. sijecnja ove godine prestao s radom, a inspektore su preuzeli Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava, Ministarstvo financija, Ministarstvo gospodarstva, Ministarstvo poljoprivrede i Ministarstvo turizma. Osim preuzimanja uposlenika, ministarstva su prema odredbi novog zakona bila duzna preuzeti i opremu, sredstva za rad, financijska sredstva i urede. Takoder, kako kazu u Ministarstvu financija, sluzbenici su trebali biti smjesteni u postojece prostore te nije bilo potrebe za dodatnim uredima, pise Jutarnji list.
Ugovori o najmu
''Uredski namjestaj i ostale infrastrukturne kapacitete koje je koristio Drzavni inspektorat preuzela su ministarstva razmjerno preuzetom broju sluzbenika te sukladno tome nije bilo potreba ni za dodatnim troskovima vezano uz uredski namjestaj i drugu opremu'', rekli su u kabinetu ministra Lalovca.
No cini se da nisu bas svi ispostovali odredbe novog zakona niti su poslusali ministra financija Borisa Lalovca, pa od stednje u pojedinim ministarstvima nema nista. Neka su ministarstva kupovala novu skupu informaticku opremu, neka su uredivala postojece prostore, a neka su unajmljivala nove urede.
Tako je, primjerice, Ministarstvo gospodarstva nedavno putem financijskog leasinga nabavilo ICT opremu vrijednu cak 4,7 milijuna kuna s objasnjenjem da racunala i softvere kupuju zbog novih preuzetih inspektora. A za to im je, tvrde, odobrenje dalo i Ministarstvo financija.
Putem leasinga na rok od cetiri godine nabavili su 80 stolnih i 10 prijenosnih racunala te razlicite softvere.
U Ministarstvu gospodarstva odlucili su se i za najam uredskih prostorija za nove uposlenike, ali tvrde da su na taj nacin ostvarene ustede. Naime, gospodarski inspektori, osim u samom Ministarstvu, djeluju u pet podrucnih jedinica i 28 ispostava diljem Hrvatske.
Zato je Ministarstvo gospodarstva sklopilo nove ugovore o najmu za podrucne jedinice i ispostave, pod, tvrde, bitno povoljnijim uvjetima i na taj nacin ostvarilo ustede.
Jedini trosak koji su imali, kazu, bilo je uredenje prostorija u samom Ministarstvu koje je kostalo 170.000 kuna.
Tko je trosio, a tko nije
Novu opremu za inspektore kupovali su i u Ministarstvu poljoprivrede. Tako su njihovi novi uposlenici dobili 40 prijenosnih racunala i pisaca.
Nova racunala nisu nabavljali u Ministarstvu turizma, ali su gotovo 70.000 kuna potrosili na uredenje novih prostorija za uposlenike te na uredski namjestaj i arhivu. Oni su pak preuzeli 60 turistickih inspektora i devet ostalih drzavnih sluzbenika.
Ministarstvo financija takoder nije nabavljalo nikakvu novu opremu niti je trosilo novac na uredenje prostora. Oni su pak preuzeli 231 sluzbenika Drzavnog inspektorata. Od tog broja, Carinska uprava dobila je 182 nova sluzbenika, a Ministarstvo financija 49 sluzbenika.