Od Hrvata je teže naplatiti nego od Srba i Bosanaca

Poduzeća u Hrvatskoj u pojedinim industrijskim granama na naplatu potraživanja čekaju 200 dana. U metalnoj industriji u Sloveniji čeka se 150 dana.

19.1.2010.
10:46
VOYO logo

Prema slovenskom listu Finance, na naplatu potraživanja se u, primjerice, metalnoj industriji u Sloveniji čeka 150 dana. Istodobno, prosjek naplate potraživanja u BiH, Srbiji i Crnoj Gori još je kraći i iznosi oko 120 dana.

"Na naplatu svojih potraživanja u prosjeku čekam oko 90 dana, ali trendovi su sve gori", žali se Branko Roglić, direktor Orbica, piše Jutarnji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nelikvidnost u Hrvatskoj lani je dosegla alarmantne razmjere. Prema podacima Fine, krajem studenoga 2009. ukupne neplaćene obveze pravnih osoba dosegle su 20,75 milijardi kuna, čemu valja pribrojiti još i pet milijardi kuna dugova fizičkih osoba.

Insolventnih poduzeća u Hrvatskoj u studenom 2009. bilo je više od 26.000. Čak tri četvrtine neplaćenih dugovanja, pokazuju Finini podaci, bilo je koncentrirano u trima djelatnostima – trgovini, prerađivačkoj industriji i građevinarstvu. Posebno zabrinjava podatak da je čak tri četvrtine nepodmirenih potraživanja, ili 15,6 milijardi kuna, starije od godinu dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Velik dio našeg gospodarstva je okrenut poslovanju na domaćem tržištu i suradnji s državom i javnim poduzećima, koji su i glavni neplatiše. Posebno su ranjiva mala i srednja poduzeća, jer ona nemaju mogućnost zaduživanja u krizi", komentirao je Zdeslav Šantić, analitičar Splitske banke.

Šantić smatra da bi u takvoj situaciji izlaz trebalo tražiti u stečajevima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neovisni ekonomist Ante Babić upozorava da su glavni generatori nelikvidnosti država i javna poduzeća, a javni sektor ne ide u stečaj. Smatra da je rješenje u smanjenju potrošnje države i državnih tvrtki, čiji su prihodi u recesiji znatno podbacili.

No, problem nelikvidnosti nije samo zadesio Hrvatsku. Kriza je, pokazuju istraživanja, narušila i urednost plaćanja u zemljama EU, piše Jutarnji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo