Može li novi igrač u regiji ugroziti Todorića?

Nakon što je belgijski trgovački lanac Delhaize kupio je Deltu Maxi, vodeći trgovački lanac u Srbiji, otvara se pitanje može li on ugroziti Konzum.

7.3.2011.
12:18
VOYO logo

Belgijski Delhaize kupio je Deltu Maxi, vodeći trgovački lanac u Srbiji, za nepunih milijardu eura, što predstavlja najveću regionalnu akviziciju u toj branši. Stručnjaci koji se bave stanjem u trgovini misle da akvizicija zasad neće imati većeg utjecaja na Hrvatsku, iako je vlasnička scena raspršena.

Strani su lanci prisutni u Hrvatskoj više od desetljeća, no zahvaljujući Konzumu koji ima 30 posto udjela, nisu preuzeli dominaciju. Dolazak belgijskog lanca nužno ne znači i njegovu ekspanziju u regiji, jer sve puno ovisi o preferencijama potrošača i njihovim kupovnim navikama te lojalnosti potrošača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema nekim istraživanjima potrošači u Hrvatskoj iskazuju visoku lojalnost vodećim trgovačkim lancima i pozicije su im relativno stabilne, procjenjuje Ivan-Damir Anić, analitičar Ekonomskog instituta efekte dolaska u regiju Delhaizea.

"Konzumova pozicija na hrvatskom tržištu je jaka, na dobrim je lokacijama, kupci su mu lojalni i općenito mislim da domaći trgovački lanci imaju šanse u odnosu na strane", kaže Anić za Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nužno okrupnjivanje

S njim se slaže i konzultant Damir Horvat, bivši čelnik Bille, koji dodaje da posljedice na hrvatsko tržište mogu biti samo posredne ako Agrokor izgubi tržišni udio u regiji i moguće probleme u Srbiji prenese kod nas.

Horvat kaže da je okrupnjivanje nužno neovisno o zbivanjima na drugim tržištima, jer će teško opstati svi koji imaju manje od 10-ak posto tržišnog udjela. Vjeruje da u Hrvatskoj ima prostora za četiri do pet lanaca supermarketa, jedan do dva hipermarketa i jedan do dva diskontera.

"Onaj tko ima nove tehnologije i tko je dovoljno krupan da može biti kreditiran, širi se dalje. Stvar je pojedine države kako može regulirati djelatnost trgovine. U pitanju je najviše prostorno planiranje, s obzirom na to da je prostor potreban i za transport i za druge gospodarske i izvangospodarske aktivnosti, ali i za očuvanje zdravoga okoliša i prirodne ravnoteže", naglašava Zdenko Segetlija, profesor na osječkom Ekonomskom fakultetu. Vjeruje da će izgradnja novih trgovinskih centara u RH zbog zasićenja ipak usporiti.

Vezani članci:

arti-201101030276006 arti-201103021024006 arti-201103040524006 arti-201101220328006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Superstar
NOVA SEZONA
VOYO logo