"Vlada Crne Gore može produžiti rok Konstruktoru za dostavljanje jamstava i nakon 1. ožujka, ako utvrdi da je to u njenom interesu", kazao je Zoran Radonjić podgoričkom Radiju Antena M, a prenosi Hina. Dodao je da su rokovi okvirnog karaktera te da se shodno koncesijskom ugovoru mogu produžavati sve dok vlada kao naručitelj posla procijeni da je to od interesa države Crne Gore, javlja agencija Hina.
Sjednica Vijeća za autoputeve zakazana je za utorak, 2. ožujka, kada će Komisija koja je zadužena za taj posao i Ministarstvo prometa predstaviti rezultate prispjelih ponuda. arti-201002250273006
Inače, iako je za danas najavljen sastanak crnogorskih vlasti s grčko izraelskim konzorcijem Aktor-HCH koji je bio drugoplasiran na natječaju za izgradnju autoceste Bar-Boljare, od tog sastanka neće biti ništa.
Naime, u ministarstvu prometa Crne Gore za Net.hr su izjavili da sastanak uopće nije niti bio zakazan, već da je prije nekoliko dana greškom najavljen u priopćenju Ministarstva.
Glasnogovornica Ministarstva, Ivana Pejnović kazala nam je da će do eventualnog sastanka s drugoplasiranim konzorcijem doći tek nakon sastanka Vijeća za autoputeve, dakle nakon 2. ožujka.
Glasnogovornica Pejnović je potvrdila i da Vijeće može produljiti rok Konstruktoru.
Inače, jučer je Institut IGH priopćio da ne može u bilo kojem smislu jamčiti da će posao izgradnje autoceste Bar-Boljare kroz Crnu Goru biti zaključen ili pak raskinut. Kako piše Poslovni dnevnik, ta formulacija kojom je IGH zaključio svoje priopćenje u četvrtak najbolje opisuje dramu koja je trajala i koja će trajati tijekom vikenda u vezi s dostavom jamstava za gradnju autoceste u Crnoj Gori.
Poslovni navodi kako je posao ugrožen, ali da ništa nije gotovo. Taj list raspolaže informacijama da Konstruktor kao vodeći član konzorcija planira dostaviti jamstva u utorak ujutro, pod uvjetom da ih dobije.
Podsjetimo, direktor IGH Jure Radić i direktor Tehnike Filip Filipec, pritisnuti upitima s Burze i Hanfe, poslali su istovjetna priopćenja u kojem su potvrdili da Unicredit nije dao jamstva za gradnju autoceste. Poručili su i da Konstruktor kao vodeći član još pregovara o "ishođenju cjelokupne financijske dokumentacije". I iz Zagrebačke banke koja inače prije nije htjela davati informacije o poslu poručili su da nijedan dio Unicredit grupe kojoj pripadaju nije dao jamstva. Ta je banka ustvrdila daje imala volju podržati hrvatski konzorcij, ali se nisu stekli uvjeti kojim bi preuzeli obveze financiranja projekta.
Kako piše Poslovni, to priopćenje dokazuje tezu da su dali pismo namjere (navodno na 814 milijuna eura), ali su osiguranje kredita uvjetovali s još 125 milijuna eura koje je konzorcij sam morao osigurati. Jesu li sada povukli i pismo namjere ili ono još stoji, nije jasno, pa se samim time ne zna i koliko kredita traži konzorcij kod drugih banaka. Nije jasno ni što je onda konzorcij dostavio u Podgoricu početkom veljače.
Pojavila se informacija da je čelnik Konstruktora Željko Žderić počeo pregovore s Erste bankom, ali je i to promptno opovrgnuto iz banke koja kaže da ni matica ni kćeri Erste banke nisu o tome pregovarali. Već prije su EIB i EBRD opovrgnuli da sudjeluju u projektu, piše Poslovni dnevnik.
Prethodni članci:
arti-201002220183006 arti-201002160001006 arti-201001120293006