"Danas smo potpuno u pravu kad kažemo da će se taj most graditi, da će to početi vrlo brzo i da će procedura biti dovedena do kraja u zadnjem kvartalu ove godine", rekao je Zoran Milanović na konferenciji za novinare u Banskim dvorima. Dodao je kako se Vlada nije razmetala obećanjima i potpisivala ugovore za koje nije osiguran novac.
"S punom odgovornošću možemo reći da smo ovaj postupak doveli do samog početka njegovog izvođenja. Sve kasnije bit će lakše", izjavio je Milanović.
Odluka "pala" u Europi
Ističe da je most odabran "od onih koji u Europi o tome odlučuju", kao najbolj opcija od nekoliko koliko su ponuđene.
Po njegovim riječima, Pelješki most nije samo građevinski, nego i politički projekt spajanja razdvojenih područja Hrvatske i EU-a.
"No, u temelju svega je želja da se Hrvatska spoji i da se više ne mora do Dubrovnika putovati preko teritorija druge, susjedne i prijateljske države u kojoj živi puno Hrvata, ali druge države, koja nažalost još dugo neće postati članica EU-a", kaže Milanović.
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izvijestio je da je u studiji izvodljivosti prometnog povezivanja razdvojenog područja Hrvatske koju je izradio konzorcij TFP, najboljom opcijom ocijenjena gradnja Pelješkog mosta te da je most pogodan za financiranje iz EU-ovih fondova.
Gradnja starta u proljeće 2016.?
Prema njegovim riječima, natječaj za gradnju mosta trebao bi biti raspisan u zadnjem ovogodišnjem kvartalu, a gradnja bi trebala trajati između 2,5 i 3 godine. Ukupna vrijednost projekta Pelješki most sa spojnim cestama je 2,85 milijardi kuna, a samoga mosta 1,55 milijardi.
U Vladi očekuju da će Europska unija u financiranju gradnje sudjelovati s maksimalnih 85 posto te da bi gradnja mogla početi najranije u proljeće 2016. godine.