Prošla godina nije bila tako sjajna za švicarske proizvođače luksuznih satova, a ni 2016. ne izgleda najbolje. Na prodaju su utjecali snažna kineska ekonomija, konkurencija u obliku pametnih satova iz Applea, te teroristički napadi u Parizu.
"Očekujemo da će 2016. biti vrlo, vrlo teška godina. Jedno od naših ključnih prodajnih mjesta Pariz od dana terorističkih napada do danas nisu prodali ni jedan jedini sat našeg brenda", kazao je izvršni direktor kuće HYT Vincent Perriard. Na tržište satova utjecala je i odluka Švicarske narodne banke pa je tečaj švicarskog franka skoro sustigao tečaj eura zbog čega je poskupjela proizvodnja satova.
Jedan umjesto dva sata
"Bogati ljudi sada umjesto dva, kupuju jedan sat", kazao je za Bloomberg predsjednik uprave tvrtke Permigiani Fleurier Marc Gaudreault, čija prosječna cijena sata iznosi i 30 tisuća švicarskih franaka. "Appleovi satovi, pametni satovi, Googleovi satovi, njih 99 posto cjenovno su ispod 500 dolara. Kad to pogledamo, vrijednost onih koji proizvode kvalitetne satove je nula", komentirao je, pak, konkurenciju predsjednik uprave Montblanca Jerome Lambert.