Hobi pretvorio u unosan biznis

Tridesetosmogodišnjeg Nijemaca Markusa strast prema putovanjima u daleke zemlje potaknula je na otvaranje tvrtke.

7.7.2012.
16:56
VOYO logo

Markus Walter je planinar i – poduzetnik. On je od svoga hobija napravio posao. S tri istomišljenika u njemačkom Dresdenu je osnovao poduzeće koje nudi turistička putovanja nazvano Diamir. Poduzeće je dobilo ime po Nanga Parbatu, po visini devetom vrhu na svijetu, koji zovu i Diamir. U prijevodu to ime znači "kralj brijegova".

Ovaj mali ponuđač turističkih usluga specijalizirao se na manje skupine i pojedince i osiguravaju sve što je potrebno u vezi s jednim takvim putovanjem uključujući i prevoditelja na njemački. U ponudi su uglavnom putovanja s planinarenjem i obilaskom prirode, primjerice obilazak vulkana na ruskom poluotoku Kamčatki, krstarenje po indonezijskim otocima ili ekskluzivno krstarenje po Sjevernom ledenom moru pri čemu se može fotografirati polarne medvjede.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve je počelo u garaži

Tvrtka je osnovana 1999., a četvorica osnivača su kao startni kapital imali prije svega svoje oduševljenje za putovanja u daleke zemlje. Sjedište tvrtke je u početku bilo, kao i kod Billa Gatesa i Stevea Jobsa, u garaži. Kao i kod spomenutih Amerikanaca i kod Diamira je posao stalno rastao, iako skromnije nego kod kompjutorskih divova. Danas, trinaest godina kasnije, poduzeće Diamir ima godišnji promet od 17 milijuna eura.

Prvog milijuna se Markus Walter ne sjeća, ali se sjeća izlaska prvoga kataloga: "Kad je stigao iz tiskare otvorili smo bocu pjenušca, znatiželjno smo otvorili paket s katalozima i uzeli ga u ruke. To je bio doista vrlo emocionalan trenutak", ispričao je Walter za Deutsche Welle. Prvi je katalog imao 48 stranica, aktualni ih ima 360.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uspješni put poduzeća nije, međutim, bio lagan. Ali čini se da je tajna uspjeha u kombinaciji planinara i poduzetnika. Markus Walter tu vidi paralele: "I kod penjanja na vrh i kod vođenja poduzeća se moraju donositi vrlo dalekosežne odluke. I čovjek ih mora donositi brzo i utemeljeno i one moraju, po mogućnosti, uvijek biti ispravne."

Kao planinaru to mu je uspijevalo, a uspjelo je i kao poduzetniku. Dokaz je razvitak prometa poduzeća.

Glavobolje zbog tečaja dolara

Trenutno mu ipak glavobolju zadaje nepredvidivi tečaj eura i dolara. Jer, putovanja se moraju kalkulirati godinu dana unaprijed i tiskati katalozi. "Vrlo teško je postići da čovjek s jedne strane nudi s obzirom na cijenu atraktivan putovanja, a da s druge strane zbog tečaja dolara ne dospije u financijske poteškoće", kaže Nijemac.

Svjestan je da treba sačuvati radna mjesta - trenutno ima 50 zaposlenih. I ne samo to.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi osiguravamo i tisuće radnih mjesta u zemljama u koje putujemo, osobito među onima sa slabijim primanjima." U to pripadaju, primjerice, nosači prtljage prilikom planinarenja, kuhari, pomagači koji "od nas dobivaju korektnu plaću", kaže Walter.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo