Novinar Guardiana složio je mali vodič u pet koraka, koji bi svima koji žele zaraditi na aplikacijama trebao pomoći da se snađu u tehnološko-poslovnom svijetu.
Prvi korak je - ideja. Trebate brzo shvatiti je li vaša ideja smeće ili ne. Saznajte postoji li već takva aplikacija. Budite precizni oko toga tko bi koristio vašu aplikaciju, osim vas. Pitajte ljude bi li im ta aplikacija bila korisna. Općenito govoreći, uspješne aplikacije su ili užasno zabavne (poput igrice Angry Birds), ili rješavaju probleme. Ako vaša aplikacija nije u jednoj od ove dvije kategorije, trebali biste se zabrinuti.
Jeste li ušli u opasno područje?
Drugi korak Guardianov novinar naziva 'specificiranje'. "Razgovarajte s nekim tko je ranije napravio aplikaciju, ili zna kako taj proces ide. Morate brzo shvatiti je li vaša aplikacija jednostavna za izradu. Ako zahtijeva kompleksnu 3D uvećanu stvarnost ili slično, ulazite u opasno područje, i vjerojatno ćete morati dignuti hipoteku koju će plaćati vaša djeca - samo dok napravite demo verziju. Ako je aplikacija jednostavna, na pravom ste putu - nastavite", piše Guardian.
Treći korak bi bio prikupljanje novca. Većina start-upova kreće pomoću novca skupljenog od rodbine i prijatelja. Ako njihova pomoć nije dovoljna, pokušajte preko Kickstartera. Mnogi računaju na to da programeru daju 10% udjela od budućeg biznisa, no zaboravljaju da 10% nečega što ne postoji iznosi - nula. Također, trebate znati da 'poslovni anđeli' gotovo nikad ne ulažu novac dok ne vide 'dokaz ideje' (proof of concept).
Najosjetljivija faza
Četvrti je korak najproblematičniji, a tiče se izrade same aplikacije. Programeri su tražena radna snaga i bez problema naplaćuju svoje usluge po astronomskim cijenama. Možete aplikaciju pokušati izraditi sami, uz pomoć online tečajeva. Ako vam aplikacija ne uspije, što je vrlo vjerojatno, ipak ćete imati znanje kako napraviti iduću aplikaciju.
Peti korak je marketing. Bombardirat ćete novinare i twiteraše, objavljivati videa u kojima objašnjavate kako će vaša aplikacija promijeniti svijet... no zapravo, sve će ovisiti o tome spada li vaša aplikacija u jednu od onih iz prvog koraka: zabavnih ili korisnih.