Domaći radnici pošteno 'oprali' svoje šefove

25.5.2011.
17:12
VOYO logo

Čak 83 posto zaposlenika u Hrvatskoj imali su šefa koji zabušava, otkriva to anketa portala MojPosao provedena tijekom svibnja među 366 ispitanika.

Polovica ispitanika kaže da se nisu obazirali na to, već su radili svoj posao. Kao razlog zbog kojeg nisu ništa učinili uglavnom navode strah od kazne ili osvete – gubitka radnog mjesta, ili smanjenja plaće. Također, smatraju da nije njihova odgovornost upozoriti da šef ne obavlja svoj posao, već je to posao njegovog nadređenog ili vlasnika tvrtke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon upozorenja otkaz

Ipak, 15 posto ispitanika je na zabušavanje svoga šefa upozorilo njegove nadređene. No, većina ih je ustvrdila da to nije donijelo očekivane rezultate, te su na kraju oni dobili otkaz ili pronašli drugi posao i otišli iz organizacije.

Kao glavni razlog zašto su reagirali uglavnom ističu da više nisu mogli podnijeti teret radnih zadataka koje su morali obaviti oni, jer ih nadređeni nije obavljao, te da su im šefovi bili nesposobni i nedovoljno kvalificirani za obavljanje svog posla.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da su učinili nešto drugo navelo je 17 posto ispitanika. Uglavnom kažu kako su se poveli za primjerom svoga šefa, te su i oni zabušavali, neki su dali otkaz, a neki su pristali odraditi i šefov posao, samo kako bi zadržali posao.

Da nikada nisu imali šefa koji zabušava ustvrdilo je 18 posto ispitanika. Oni u anketi portala MojPosao navode da su njihovi šefovi uvijek savjesno i odgovorno obavljali svoje zadatke, te su bili marljivi i odgovorni prema poslu i podređenima.

Pomoć treba tražiti kod glavnog šefa

Stručnjaci za upravljanje ljudskim resursima u ovakvoj situaciji zaposlenicima savjetuju da ne bježe od problema i ne okrivljuju sebe za njegovo postojanje. Ukoliko odnos sa šefom nije potpuno zastranio, zaposlenicima savjetuju da pokušaju mirno i argumentirano razgovarati s njime i ukazati mu na problem. Odgovor svakako treba zabilježiti, ili još bolje, dobiti ga u pismenom obliku, na primjer, e-mailom. U slučaju da to ne donese rezultate, zaposlenici se mogu obratiti nekome na višoj poziciji u tvrtki, ali obraćanje sljedećem nadređenom šefu u nekim slučajevima nije preporučljivo.

Stoga je bolje obratiti se najviše pozicioniranoj osobi u tvrtki za koju se procjeni da će pažljivo saslušati i razmotriti primjedbe. Ako ne mogu pronaći drugi izlaz, zaposlenici naposljetku trebaju pokušati promijeniti odjel u tvrtki ili razmisliti o promjeni posla.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vezani članci:

arti-201104130282006 arti-201105100132006 arti-201104220752006 arti-201105190994006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo