Čak 65% građana krajem mjeseca ostane bez lipe

Iako čak 65 posto građana Hrvatske na kraju mjeseca ostane bez lipe, a njih 29 posto se k tome još i zaduži, Hrvati su, čini se vječni optimisti.

25.5.2011.
13:21
VOYO logo

Promjene potrošačkih navika, koje pokazuje posljednje MasterCardovo istraživanje, dokazale su očito – kriza se odrazila na većinu hrvatskih građana, njihove mogućnosti štednje i investicija, ali i broj kartica kojima se koriste. Porazan je podatak da čak 65 posto ispitanika na kraju mjeseca nema nikakav ostatak za štednju.

Nepopravljivi optimisti

Od toga 33 posto građana ostatak nema nikad, a 32 posto vrlo rijetko. Ipak, 20 posto uspije izdvojiti mali postotak primanja, a 15 ih posto redovito štedi. Udio građana koji ne mogu ništa uštedjeti povećao se od lani sa 29 na 33 posto. Istodobno, 13 posto građana troši stare zalihe, a čak 21 posto upada u dug na kraju mjeseca!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Premda ih se polovica izjasnila da su pogođeni krizom, naši su sugrađani nepopravljivi optimisti", čak 61 posto vjeruje da će im za godinu dana biti isto ili bolje. Ova se statistika djelomice razlikuje od mnogo manjeg stupnja optimizma koji je iskazan u nacionalnom indeksu sreće, no reprezentativni uzorak ovog ispitivanja obuhvaća 1.000 ljudi, i to informatički pismenih, jer je provedeno on-line, u suradnji s GfK.

Zanimljivo je da je broj kartica po stanovniku od lani pao sa 3,1 na 2,9.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Korisnici su vjerojatno izračunali kojih se kartica mogu odreći i prerezali one kojima se manje služe kako bi smanjili trošak posjedovanja kartica", prokomentirala je Aleksandra Babić, MasterCardova marketing i PR menadžerica za Hrvatsku i Sloveniju.

Dvije trećine ljetuje

Na 49 posto pao je udio građana koji se koriste dopuštenim prekoračenjem, a na 35 posto udio onih koji imaju štednju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zanimljivo je da čak dvije trećine hrvatskih građana planira ići na ljetovanje, no golem dio njih bit će u privatnom smještaju, kod rodbine, prijatelja ili u vikendicama. Tek jedna četvrtina ispitanika ljetovanje će i platiti, a od njih će to 65 posto učiniti gotovinom.

MasterIndex istraživanje pokazalo je i da je porasla internetska potrošnja; čak je 66 posto ispitanika u posljednja tri mjeseca nešto kupilo na internetu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vezani članci:

arti-201105240967006 arti-201104060343006 arti-201102150739006

Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo