Ulaganje u istraživanje TomislavaLekića je i dovelo na vrh hrvatske poslovne tehnološke scene.
Njegova inteligentna rješenja danas bez problema konkuriraju europskim prozvodima. Lekić kaže da je ulaganje u istraživanje u knjigama njegove tvrtke najdeblja stavka.
"Istraživanje i razvoj ne samo da donosi i nekakav rast koji je kontinuirani, čak i u doba krize, već i donosi puno više mogućnosti i šire tržište. Znači, jedno vanjsko tržište gdje se bez istraživanja i razvoja ne možeš ni pojaviti", objašnjava poduzetnik Tomislav Lekić.
Deloittevo istraživanje pokazuje - 10 posto tvrtki nije potrošilo baš ništa na razvoj. Njih 41 posto ih je uložilo 1 do 5 posto prihoda, dok ih je 15 posto uložilo više od 5 posto svojih prihoda na razvoj. Istodobno, čak 47 posto slovačkih tvrtki troši više od 10 posto prihoda na istraživanje novih proizvoda.
"S obzirom da je cilj Europe da se dvostruko poveća količina ulaganja u razvoj u narednom periodu, činjenica da trećina hrvatskih tvrtki ne planira povećati svoja ulaganja nije baš pozitivna", kaže viši savjetnik konzultantske tvrtke Deloitte IvanAndrišek.
Hrvatske tvrtke u istraživanje ulažu svega 0,7 posto ukupnog BDP-a dok se u Europi na razvoj troši 2 posto BDP-a. Možda razlog leži u tome što sustav poreznih potpora uglavnom više odgovara velikim tvrtkama
Ono što također zabrinjava je da se vrlo malo domaćih tvrtki u istraživanju oslanja na sveučilišta i institute.