Manji PDV za ugostitelje u jednom zagrebačkom restoranu znači i niže cijene. Konkurencija je velika, a uz kvalitetu, gosti cijene i druge ustupke. I neki lanci brze hrane, brzo su reagirali.
No, U Dubrovniku se kava, bez obzira na 15% manji PDV, uglavnom pije po staroj cijeni.
A nisu jer mnogi ugostitelji smatraju da su i bez dodatnih popusta konkurentni drugim turističkim zemljama. Drugi, pak, u nižem PDV-u vide jasnu računicu i za niže cijene.
"Ako sam ja na 100.000 kuna plaćao do sada 25.000 na PDV, a sad platim 10.000 zašto ja ne bih dao 10 posto tim gostima. Manje će platiti, a država i ja ću imati puno više koristi nego do sada", govori ugostitelj Ivo Rudenjak.
S tim je argumentima za povećanje konkurentnosti hrvatskog turizma računao i resorni ministar.
"To je naš osnovni cilj, zadaća i to će na duži rok povećati investicijsku atraktivnost turizma, novo zapošljavanje, vjerujem i rezultirati većim brojem dolazaka, noćenja i većim financijskim primicima", nada se Veljko Ostojić.
Predsjednik Ceha ugostitelja u svom je lokalu u Vodicama spustio cijene, no, kaže, to će mnogo teže napraviti u restoranima gdje je više zaposlenih, skuplja nabavna cijena namirnica, veće režije.
Mnoge susjedne i konkurentske zemlje, kaže, već odavno posluju s manjim stopama. Grčka s 13 posto, Italija i Austrija 10 posto, Slovenija 8,5 posto, a Španjolska 8 posto.
No, konkurencija će definitivno i ovdje odigrati svoje, a svatko će sam procijeniti isplatili li se spustiti cijene i može li na taj način privući više gostiju!