Kupcima cijena ipak važnija od etičnosti

Posljednje istraživanje je pokazalo da je kupcima najvažnija cijena, iako tvrde da pri kupovini na njih utječu etička razmatranja

18.10.2000.
15:59
VOYO logo


Kad ih se upita, većina kupaca tvrdi da kupuje ekološki pogodne deterdžente, higijenske proizvode koji nisu testirani na životinjama i uopće proizvode tvrtki za koje se zna da plaćaju pravedno svoje radnike.

Međutim, posljednje istraživanje britanske agencije Mori, provedeno po narudžbi Cooperative Bank, uistinu nam otkriva tko smo i kakvi smo ? zajednica potrošača koji prilikom odlaska u trgovinu ostavljaju svoju savjest zatvorenu u domovima. Istraživanje je pokazalo da iako nas 80 posto potrošača tvrdi da kupuje ili ulaže novac etički, samo 30 posto nas izvršava u praksi ono što propovijeda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Usprkos dobrim namjerama te pod pretpostavkom da su kvaliteta i cijena identične, većina ljudi ne postavlja etička razmišljanja u prvi plan prilikom djelovanja. Istraživači su identificirali pet skupina potrošača različitih etičkih ponašanja:
- 49 posto predstavljaju kupce Ťčinim što moguť, kojima je cijena važnija od etičnosti
- 22 posto čine kupce Ťpogledam za sobomť, koje ne zanima etična kupovina
- 18 posto su Ťsavjesniť kupci koji kupuju etički kada im to prilike dopuste
- 6 posto su Ťmarkiraniť kupci koje motivira trenutni modni trend
- 5 posto jesu Ťglobalni psi čuvariť i tek njima je etičnost na prvome mjestu

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo