Gube bitku /

Lažne vijesti o koroni opasno se šire društvenim mrežama, a one ne reagiraju u više od 90 posto slučajeva

Image
Foto: Shutterstock

'Kompanije koje drže društvene mreže ne reagiraju na uljudne zahtjeve za promjenom'

4.9.2020.
21:30
Shutterstock
VOYO logo

Društvene mreže neuspješno se bore s objavama antivaksera, protivnika cjepiva za koronavirus, a koje sadrže štetne informacije pa čak i kada im je skrenuta pažnja na takav sadržaj, tvrde iz jedne kampanjske grupe.

Apel donosiocima odluka

Ta je grupa, uz pomoć svojih volontera, označila više od 900 takvih primjera na Facebooku, Instagramu, Twitteru i YouTubeu. Navode da kompanije nisu uklonile ili se na neki način osvrnule na 95 posto tih slučajeva, prenosi BBC.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svaka od ove četiri platforme ima dizajniranu strogu politiku kako bi ograničila takav sadržaj. Centar za suzbijanje digitalne mržnje (CCDH) kazao je da bi donosioci zakona trebali ubrzati postojeće planove za preuzimanje odgovornosti koje je sada na tim kompanijama.  

Image
šokantan slučaj /

Strah od korone: Roditelji pet mjeseci djecu držali zatočenu u kući, vrata su im pribili daskama...

Image
šokantan slučaj /

Strah od korone: Roditelji pet mjeseci djecu držali zatočenu u kući, vrata su im pribili daskama...

Američkim kompanijama pokazana je kopija izvješća prije nego što je ono bilo objavljeno. U njemu se nalazi nekoliko odabranih primjera, ali CCDH još nije prikupio cjelokupni popis poveznica na objave, iako su se obvezali da će to učiniti na zahtjev, sada kada je izvješće objavljeno. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To je ograničilo sposobnost američkih tvrtki da se pozabave specifičnim slučajevima, no kompanije su potvrdile da su uklonile i označile milijune drugih objava od kada je virus proglašen izvanrednim stanjem u javnom zdravstvu.

Pusta obećanja?

Niti jedna od tvrtki nije uključila zabranu objavljivanja netočnih informacija o cijepljenju. 

Ipak, tijekom izbijanja nekoliko žarišta ospica u 2019., Facebook, koji u svom posjedu ima i Instagram, napomenuo je da će krenuti s usmjeravanjem korisnika ka provjerenim informacijama koje daje Svjetska zdravstvena organizacija ako pretražuju ili posjećuju relevantni sadržaj. 

Twitter i YouTube također su poduzeli određene mjere u 2019. godini kako bi preusmjerili korisnike od povezanih teorija zavjere. Kompanije su pooštrile svoja pravila i nakon izbijanja pandemija koronavirusa. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz Facebooka su kazali da će ukloniti objave koje bi mogle dovesti do fizičkog ozljeđivanja te da će staviti upozorenja na druge relevantne objave koje su razotkrili provjerivači činjenica. 

Twitter je obećao ukloniti objave vezane uz koronavirus koje bi mogle uzrokovati širenje panike i/ili društveni nemir te da će staviti upozorenje na osporene ili obmanjujuće informacije o pandemiji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

YouTube je izjavio da će zabraniti sadržaj o koronavirusu koji posjeduje "ozbiljan rizik za veliku štetu" ili kontradiktorne medicinske informacije koje daje WHO ili lokalne zdravstvene vlasti.

"Cjepivo je ubojica"

CCDH je napomenuo da su zabilježili ukupno 912 objava čiji su autori protivnici cijepljenja, a za koje su procijenili da su prekršili pravila koje su ove tvrtke postavile za informacije o Covidu-19. Prekršaji su proslijeđeni tvrtkama u razdoblju od srpnja do kolovoza. 

Najviše prekršaja zabilježeno je na Facebooku, njih 569, a ovdje je poduzeto i najviše akcija, ipak tek je 5,8 posto slučajeva riješeno. YouTube je zaprimio 41 prekršaj, ali niti u jednom slučaju nije reagirao. Instagram i Twitter na sličnoj su razini rješavanja problema, Instagram je poduzeo akciju u 4,2 posto slučajeva, a Twitter u 4,4 posto slučajeva.

CCDH je u svom izvješću iznio po jedan primjer za svaku od ovih kompanija koji nije bio riješen.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tako se u jednoj objavi na Instagrmu moglo pročitati da je nadolazeće cjepivo zapravo ubojica koji uzrokuje oštećenje na DNA.

Jedan protivnik cijepljenja na Facebooku je napisao da je jedini način da se dobije virus tako da se njime cijepimo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U jednom Tweetu je pisalo da će cjepivo genetski modificirati ljude te da zbog toga više neće biti bića kakvim ih je stvorio Bog. 

Video na YouTubeu na koji kompanija nije reagirala pokazuje intervju u kojem intervjuirani tvrdi da je Covid dio depopulacijske politike te da cjepivo uzrokuje rak. 

Oglasile se i kompanije

Iz CCDH-a su dodali da je po prilici u jednom od deset svih zabiljženih primjera povučena paralela s teorijama zavjere koje uključuju Billa Gatesa, s tvrdnjama da je on želio da ljudi imaju mikročipove koji će ih natjerati na izgladnjivanje ako odbiju cjepivo. 

Facebook je odgovorio na ovo izvješće tako što je naglasio da su poduzeti agresivni koraci kako bi se ograničilo širenje dezinformacija o koronavirusu, uključujući i uklanjanje više od sedam milijuna objava te postavljanje oznaka upozorenja na 98 milijuna objava. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz Twittera su priznali da su, iako nisu pokrenuli akciju za svaki Tweet koji je sadržavao odbačene informacije o virusu, prioritizirali one koji su pozivali na određenu akciju, a koja bi mogla nanijeti veliku štetu. 

"Naš automatiziran sustavi proučavali su milijune računa koje su usmjeravali rasprave o Covidu-10 na neželjeno i manipulativno ponašanje", dodaju iz Twittera. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tempirana bomba

Google se također oglasio te ustvrdio da su poduzete brojne akcije kako bi se spriječile štetne dezinformacije, a to uključuje zabranu jedne vrste videozapisa i činjeničnu provjeru druge.

Ipak, izvršni direktor CCDH-a, Imran Ahmed, kazao je da političari i regulatori u SAD-u i Velikoj Britaniji moraju prisiliti tvrtke na strože akcije. 

"Ovo je neposredna kriza koja uz sebe ima tempiranu bombu koja bi u svakom trenutku mogla eksplodirati u našim društvima", naglasio je Ahmed. 

"Kompanije koje drže društvene mreže ne reagiraju na uljudne zahtjeve za promjenom. Ako u obzir uzmemo pravu prirodu krize koju je uzrokovao koronavirus, njihov neuspjeh mora se sada suočiti sa stvarnim posljedicama", dodao je Ahmed. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo