Protekloga vikenda Slovenija je na sunčanome Bledu ugostila 140 svjetskih stručnjaka s područja odnosa s javnošću (Public Relation/PR) na simpoziju koji je se bavio temom Komunikacija u novom mileniju: budućnost. Kako i sama tema simpozija podrazumijeva, 34 najveća svjetska imena PR-a iznijelo je radove, te vodilo rasprave o budućnosti odnosa s javnošću. Samo da navedemo neka od imena sudionika; Danny Moss (Manchester Metropolitan University), Dr. Jon White (City University Business School), Jack Felton, predsjednik Institute for Public Relations (USA) i Dr. David Mc Kie (University of Waikato, New Zealand).
Važno je napomenuti da je za organizaciju i održavanje Bledskog kongresa zasigurno najzaslužniji dr. Dejan Verčić, profesor sa Sveučilišta u Ljubljani, a ujedno i suvlasnik agencije Pristop Communications. Dr. Verčić prema svojem znanstvenom ugledu spada u sam vrh PR-a, kako po broju stručnih djela i radova koje je napisao ili uredio, tako i po sudjelovanju u najznačajnijim europskim i svjetskim PR projektima.
Na simpoziju su sudjelovala i četiri hrvatska stručnjaka PR-a, djelatnici tvrtki Premisa, Belupo, Alarm te Nina Bertapelle, zadužena za odnose s javnošću u tvrtki Iskon Internet d.o.o..
Radovi uglednih gostiju bavili su se temama i pitanjima budućih strategija struke, njenim odnosom sa srodnim znanstvenim i društvenim područjima, prvenstveno marketingom, te ugledom PR-a u poslovnim i političkim organizacijama. Nije zaobiđena niti, posebno za Hrvatsku, važna tema razvojnih strategija PR-a i njihovih posebnosti za zemlje u tranziciji. Raspravljalo se i o nezaobilaznoj ulozi PR-a u svjetlu napretka novih tehnologija, pa o odnosu struke naspram posebnih društvenih područja, poput zdravstva, te o ugledu struke u društvu. Neizbježnom se pokazala i rasprava o modelima školovanja stručnih djelatnika za odnose s javnošću, te može li se već danas raspravljati o posebnom američkom i europskom pristupu struci.
Naredni će se simpozij održati sljedeće godine u razdoblju od 6. do 7. srpnja, a tema će mu biti Marketing i odnosi s javnošću uz izbore i vladu: politika komunikacije i komunikacija politike.
Samom simpoziju je 5. srpnja prethodila osnivačka skupština Strukovne udruge za odnose s javnošću Hrvatske. Udruga broji 70 članova, a njena trenutno najvažnija zadaća je uključivanje udruge u European Public Relations Confederation (CERP), zbog čega je i osnovan Odbor za međunarodnu suradnju. CERP okuplja 22 tisuće europskih stručnjaka, znanstvenika i djelatnika s područja odnosa s javnošću, a osnovna joj je svrha razmjena iskustava i šira suradnja sa ostalim svjetskim strukovnim udrugama.
Na skupštini je kao gost boravio sadašnji predsjednik CERP-a Richard Linning. Gospodin Linning je s Ninom Bertapelle, inače magistrom fonetike i članicom Odjela za međunarodnu suradnju Strukovne udruge za odnose s javnošću te stručnjakom za odnose s javnošću Iskon Interneta. razgovarao o skorom pristupanju udruge CERP-u. Pridruživanje je izuzetno važno i neophodno zbog razvoja strategije i postavljanja standarda školovanja stručnjaka PR-a u Hrvatskoj, u kojoj se bilježi sve veća potreba za kvalitetnim obrazovanim stručnjacima s područja odnosa s javnošću.