Koliko informacija se poždere dnevno?

Osjećate li se bombardirani informacijama? Preopterećeni ste obiljem podataka kojima ste svakodnevno izloženi? U prosjeku, tipičan američki državljanin konzumira 34GB informacija svaki dan.

11.12.2009.
14:43
VOYO logo

Američka kućanstva konzumirala su oko 3,6 zetabajta informacija u 2008., pokazala je studija koju je upravo objavilo sveučilište u Kaliforniji, San Diego. Jedan zetabajt je 1,000,000,000 trilijuna bajtova. Da bi lakše objasnili koliko je to zapravo informacija, znanstvenici s ovog sveučilišta izračunali su da je ukupan broj konzumiranih bajtova otprilike jednak količini romana (tankih korica) naslaganih u stogove visoke sedam metara koji se protežu poprijeko preko cijelih Sjedinjenih Država, uključujući i Aljasku.

Istraživanje je provedeno prošle godine uz pokroviteljstvo nekoliko tehnoloških giganta kao što su kompanije AT&T, Cisco, IBM, LSI, Oracle, Seagate Technology i PARC.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U istraživanju su mjerili količinu informacija koje su konzumirali američki potrošači unutar i izvan kuće i koje nisu u vezi s njihovim zanimanjem, odnosno poslom koji obavljaju. Tako su istražili kategorije: odlazak u kino, slušanje radija, razgovaranje na mobilni telefon, igranje videoigara, surfanje internetom i čitanje novina.

U prosjeku, tipičan američki državljanin konzumira 34 GB i 100.000 riječi informacija na dan, prema navodima voditelja ovog istraživanja Rogera Bohna, koji upravlja centrom Global Information Industry Center pri katedri za međunarodne odnose i mirovne studije kalifornijskog sveučilišta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I odakle sve ove informacije dolaze? TV i dalje suvereno vlada nad ostalim medijima. U studiji je iznijeta procjena da je 41 posto "informativnog" vremena provedeno uz televizijske ekrane.

Ovo uključuje DVD-ove, snimljene televizijske emisije i tzv. live programming. Velika popularnost "pametnih" mobilnih telefona također je izvršila određeni utjecaj za koji se pretpostavlja da će i dalje rasti. Naime, procjenjeno je da su američki potrošači u prosjeku mjesečno odgledali 36 milijuna sati televizije na mobilnim uređajima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo