Jesu li SUV-ovi opasni?

Najnovija istraživanja zabrinut će vlasnike SUV (Sport utility vehicle) vozila, koja, prigodom prometnih nesreća, najčešće završavaju ? na krovu.

18.7.2000.
20:40
VOYO logo

Jedan od najneugodnijih (poslije "frontalnog" sudara ili leta u provaliju) "doživljaja" u prometnoj nezgodi, bez sumnje je ? okretanje na krov. I jedan od najubojitijih. Naime, prema statistikama, od četiri osobe koje su izgubile život "za upravljačem", jedna je poginula "zahvaljujući" neplaniranom prevrtanju automobila.

Analiza čak 189 modela svih vrsta otkrila je najopasniji trojac ? Toyotin "RAV 4", zatim Chevroletov "Tracker", i na kraju Suzukijevu "Vitaru". U čak 38-43.9 posto slučajeva, prometnu nesreću završit će ? na krovu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

22 modela, uglavnom osobnih vozila luksuznije izrade (Cadillac, Mercedes, Lincoln), pokazala su se najstabilnijim. Drugim riječima, ako platite više, manja je vjerojatnost da ćete, ne daj bože, posljednje trenutke života provesti ? naglavačke...

Kod većine automobila vjerojatnost "kroviranja" manja je od 10 posto. Ipak, u nekih manjih modela, poput Chevroletovog "Metroa", Suzuki "Swifta" ili Toyote "Echo", opasnost se povećava na 20 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Spomenimo i kategoriju sve popularnijih "jednovolumena". Prema očekivanjima, rezultati su ih "smjestili" negdje između automobila i SUV-ova. Ipak, izdvojimo Hondin model "Odyssey", koji je pokazao najmanju opasnost od 8 posto.

Do rezultata istraživanja stiglo se pomoću formule Joea Kimmela, koja u obzir uzima težinu, visinu i širinu vozila. Iako su proizvođači izrazili negodovanje, stručnjaci su Kimmelov "K - indeks" označili boljim od onog koji koristi Američka služba sigurnosti u prometu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo