ANALITIČARI SUMNJAJU /

Je li Hrvatska zbilja zaradila 7 milijardi eura od turizma?

Svake sezone na graničnim prijelazima rade se i ankete turista o potrošnji u Hrvatskoj. Na temelju tih podataka HNB izbaci izračun - i tako ministar dobije cilj - zaraditi 7 milijarda eura.

7.9.2012.
18:40
VOYO logo

Najezda turista - na naplatnim kućicama, u trajektnim i zračnim lukama, na plažama, u nacionalnim parkovima. Hrvatska obala bila je posjećenija nego ikad. No, jesmo li i blagajne tako dobro napunili?

"Iz svoje perspektive mogu reći da je sezona jako dobra, a još uvijek traje", kaže vlasnik restorana u Zadru BožidarVedrić.

A jesu li se tako punile i druge blagajne i kako se uopće dolazi do ukupne zarade od turizma?

"Sustav turističkih zajednica evidentira sva komercijalna i nekomercijalna noćenja, te nautiku, dok DZS mjesečno prati samo komercijalna turistička noćenja", objašnjava ministar turizma Veljko Ostojić.

Ali ne obrađuje nautičare. Svake sezone na graničnim prijelazima rade se i ankete turista o potrošnji u Hrvatskoj. Na temelju tih podataka HNB izbaci izračun - i tako ministar dobije cilj - zaraditi 7 milijarda eura. No, ekonomski analitičari tu računicu smatraju nepouzdanom, jer kažu, Hrvatska ima veliku grešku u platnoj bilanci.

"Ta greška koja se javlja na platnoj bilanci oko 4 posto BDP-a i uvjerljivo je najveća u Europi. Druge turističke zemlje imaju tu grešku od 0,5 do 1 posto. Znači naša je 5 do 6 puta veća", kaže Maruška Vizek s Ekonomskog instituta.

No, iz HNB-a odgovaraju da ni velike turističke sile, poput Italije i Španjolske ne koriste ništa sofisticiranije, niti preciznije metode od Hrvatske.

I turistički institut, svoja istraživanja radi kroz ankete. Ali posljednje dvije godine nema novih istraživanja. Iz instituta kažu, obilježja potrošnje ne mijenjaju se mnogo, a takva su istraživanja i prilično skupa. No, analitičari kažu, što preciznije brojke, to bolja priprema.

"Bilo bi dobro da se skine taj mit vezan za brojku od sedam milijardi eura i da znamo doista na čemu smo i kako učinkovito voditi politike poticanja turističke djelatnosti", govori Vizek.

Jer očito imamo najuspješniju sezonu, bilo bi dobro da stvarno znamo jesu li gosti i rekordno trošili?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo