Šesnaestogodišnji Ilir Osmani jedan je od sedmero srednjoškolaca za koje MZOS organizira nastavu u kući te se školuje za poslovnog tajnika. Zbog teške povrede glave koju je zadobio nakon pada u školi kada je imao sedam godina, nije u mogućnosti pohađati redovnu nastavu.
Dječaku je prilikom CT-a mozga dijagnosticiran i tumor stražnje lubanjske jame. Unatoč nepromjenjivom zdravstvenom stanju, usporenih motoričkih sposobnosti i dijabetesu, svih osam razreda osnovne škole završio je s prosjekom 5.0, a odličan učenik nastavio je biti i u srednjoj školi.
U pismu koje je nedavno uputio ministru Jovanoviću napisao je kako mu želi pokazati da se unatoč bolesti može biti uspješan učenik. Kako je istaknuo prilikom sastanka s ministrom, zadovoljan je načinom na koji je organizirana nastava u kući, pogotovo profesorima te u budućnosti planira upisati i fakultet.
Ravnateljica Ekonomske i trgovačke škole u Dubrovniku Suzana Đurđević objasnila je kako je nastava kod kuće organizirana tako da se kroz dva tjedna izmjenjuju profesori koji svaki dan svoj predmet predaju po dva sata, ocijenivši kako su ti profesori jako motivirani za takav način rada.
Ministar Jovanović kazao je da Ministarstvo vodi računa o djeci sa posebnim potrebama, jer "i na taj način pokazujemo da je obrazovanje na prvom mjestu i da svakome treba pružiti šansu da završi najkvalitetnije obrazovanje u skladu sa svojim mogućnostima."
Smatra da će školovanje kod djece s posebnim potrebama unaprijediti novi Pravilnik o školovanju djece s teškoćama te je podsjetio da je 9. listopada osnovana Radna skupina za izradu Jedinstvenih kriterija na temelju kojih će "učenici s teškoćama u razvoju ostvarivati najprimjerenije oblike školovanja".
Jovanović je naglasio da su za školsku godinu 2012./2013. izdana 93 odobrenja za nastavu u kući učenika osnovnoškolske dobi, te da je u Ministarstvo pristiglo sedam zahtjeva za pohađanje srednjoškolske nastave u kući, dok je nastavu u kući u 2011. pohađalo petero srednjoškolaca.
Podsjetio je i da je za nekoliko učenika u Zagrebu organizirana nastava u kući koja se ostvaruje učenjem na daljinu, putem Skypea, naglasivši kako će Ministarstvo, "gdje god postoji mogućnost i potreba da se nastava odvija putem Skypea i dalje to poticati".
Kao važnu, istaknuo je ulogu osobnih pomoćnika koji pomažu učenicima s poteškoćama u ostvarivanju obaveza koje imaju u školama, a u Hrvatskoj ih ima 348. Istaknuo je da ih je lani bilo 433, da ih odobrava Ministarstvo te da je njihovo financiranje obveza jednica lokalne samouprave.
"Iz ovoga je jasno da u Hrvatskoj imamo zadovoljenu cijelu obrazovnu vertikalu, od vrtića do doktorskih studija koje Ministarstvo potiče i omogućuje kroz zakonodavnu regulativu, a jednim dijelom kroz financiranje da svi završe kvalitetno školovanje", zaključio je ministar Jovanović.