Obitelj i prijatelji u subotu ujutro su na patologiji KBC-a Split identificirali svih šest žrtava stravične nesreće nagibnog vlaka koji je u petak, desetak minuta iza podne, u Rudinama kraj Kaštela iz još neutvrđenih razloga izletio iz tračnica.
Prema popisu koji je novinarima dao šef Odjela patologije KBC-a Split dr. Šime Anđelinović među tragično preminulim putnicima su tri muške i tri ženske osobe.
To su Francuskinja hrvatskog podrijetla Lorraine Bodet (35), 54-godišnji Emil Andrić Gaj, s dvojnom putovnicom i s prebivalištem u Sloveniji te Domagoj Alvir (21), Petra Radić (18), Krešimir Trajbar i Mirna Rogan, svi iz Zagreba.
Od 55 ozlijeđenih osoba, koliko ih je dovezeno u splitsku bolnicu nakon nesreće, 16-ero je zadržano na liječenju, a prema riječima bolničkog osoblja, njihovo je stanje stabilno. Među njima je jedna Francuskinja, a ostali su hrvatski državljani, najviše iz Zagreba i Splita. Jedan 14-godišnjak iz Splita smješten je na Dječjoj kirurgiji.
U bolnici je zadržan i strojovođa Joško Palinić koji je lakše ozlijeđen, ali je u šoku te nije bio raspoložen za davanje izjava. Istražni sudac, policija i djelatnici HŽ-a još uvijek obavljaju očevid na mjestu nesreće, a rezultati istrage mogli bi biti poznati tek za tjedan dana. Zbog toga se o razlozima iskliznuća vlaka može samo nagađati.
Kao jedan od mogućih i najizglednijih uzroka spominje se tekućina za zaštitu pragova od požara kojom je vozilo za posebne namjene prskalo tračnice neposredno prije prolaska vlaka. Tekućina je, naime, na tračnicama mogla stvoriti tanki film zbog kojega vlak nije mogao kočiti.
Kao drugi razlog navodi se otkazivanje kočnica, dok su treći mogući uzrok nesreće visoke temperature zbog kojih je došlo do popuštanja metala tračnica.
Nakon ove tragedije ponovno se otvorilo i pitanje sigurnosti
nagibnih vlakova, ali i prilagođenost hrvatskih pruga takvim
vlakovima.
Umirovljeni njemački sudski vještak za željezničke nesreće, Hrvat Vatroslav Grubišić je još 2003. godine uputio dopis HŽ-u da nagibni vlakovi VT 612 kanadskog proizvođača Bombardier imaju problema s osovinama i da naše pruge nisu prilagođene tim vlakovima. Isto upozorenje uputio je i njemačkim željeznicama koje su nakon toga obavile kontrole i otkrile pukotine na osovinama. Međutim, u HŽ-u su tvrdili da nemaju iste vlakove kao i Nijemci.
Grubišić je također upozorio da ne bi bilo dobro da nesreću istražuju ljudi iz HŽ-a već timovi neovisnih stručnjaka.