Prijenos poslovanja, odnosno vlasništva obiteljskih tvrtki tema je o kojoj se puno ne govori u Hrvatskoj, a kojoj bi se poduzetnici itekako trebali posvetiti. Posebice s obzirom da su problemi u zemljama koje imaju daleko veću tradiciju u tome itekako veliki. Pokazuju to i podaci Centra za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća, piše Glas Slavonije.
Naime, istraživanje provedeno među osam zapadnoeuropskih zemalja pokazalo je da je udio obiteljskih poduzeća u tim zemljama veći od 60 posto te da se udio u zaposlenosti koji kreiraju obiteljska poduzeća kreće između 31 posto (Velika Britanija i Nizozemska) i 61 posto (Švedska). No, isto tako istraživanja pokazuju da tek u 30 posto obiteljskih poduzeća vlasništvo i upravljanje preuzima iduća generacija i da mnoga od tih poduzeća ubrzo nakon toga propadaju! Kako se i hrvatski poduzetnici s obiteljskim tvrtkama, koji su itekako važni za gospodarstvo zemlje, ne bi našli u istoj situaciji Centar je s Ministarstvom poduzetništva organizirao radionice.
Tvrtke prodati, spojiti ili predati upravljačka prava menadžerima
Poduzetnici, koji su se okupili u Osijeku, odmah su iznijeli svoje probleme, piše Glas Slavonije. Jedna je poduzetnica rekla kako tvrtku najradije ne bi ostavila sinu jer ne želi da on prolazi kroz sve one muke kroz koje ona prolazi. Jedna se obitelj, vlasnici uspješne tvrtke, susreće sa situacijom u kojoj je nasljednik zaposlenik tvrtke. Kažu da je sjajan operativac, ali da u sebi nema "menadžerskog duha". Treći je vlasnik koji je također u mirovini zavapio "kako njegova kći nikada nije došla na vrijeme na posao u vlastitoj tvrtki" što je za njega znak kako se nikada nije u cijelosti posvetila poslu. Na radionici je bio i mladić koji priželjkuje da otac na njega prenese poslovanje, jer bi tako stekli mogućnost apliciranja na EU fondove. No otac to zasad odbija, jer smatra kako je nasljednik još premlad.
Iz Centra za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća pojašnjavaju da vlasnici, kad ne žele prenijeti tvrtku na djecu, upravljačke funkcije mogu prenijeti na profesionalne menadžere koji nisu članovi obitelji, što je trend u razvijenim zemljama. Druge su im, pak, mogućnosti, prodaja tvrtke ili njeno spajanje, primjerice s dobavljačima ili konkurentima.
Glas Slavonije/Danas.hr