Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Zavaravajuća praksa trgovaca uzima sve više maha

Jedan trgovački lanac u Đakovu ovih je dana na akcijsku prodaju stavio čokoladu. Pohvalna gesta za potrošače, reklo bi se, no iza velike ‘table’ s golemim, sugerirajućim natpisom ‘Akcija’ razočaranje – čokolada je bila snižena čak za 20 lipa!

Dok su oni koji su uočili mizernu razliku u redovitoj i akcijskoj cijeni robu razočarano vraćali, dio potrošača trpao je čokolade u košare., piše Glas Slavonije.

Takvih je primjera napretek, a kupci, ”zgnječeni” sve većom besparicom lete prema ‘tablama’ s natpisom ”Akcija” ne provjeravajući hoće li na njima uistinu značajnije uštedjeti ili ih je trgovac zapravo nadmudrio. Je li akcija od 20 lipa u našoj zakonskoj praksi uopće akcijska prodaja ili je posrijedi (legalno) zavaravanje potrošača?

U osječkom Savjetovalištu za potrošače pozivaju se na Zakon o zaštiti potrošača, no i podsjećaju na razlikovanje sniženja i akcijskih prodaja.

”Sniženja se obavljaju sezonski, u određenim razdobljima, kada se prodaju zalihe robe neprodane u sezoni, a cijena im se snižava u određenim postocima” kaže u ime Savjetovališta Mira Brumerček Lukačević.

Akcija ili mudar trik trgovaca?

Je li akcijsko pojeftinjenje pojedinog proizvoda iskazano u lipama zakonsko pravo ili lukav način trgovca da privuče kupca, kroz definiciju o akcijskoj prodaji objasnila je pravnica Savjetovališta Dunja Mak.

”Prema čl. 19. Zakona o zaštiti potrošača, akcijska prodaja je prodaja određenih proizvoda u razdoblju ne dužem od 30 dana po cijeni koja je niža od cijene tog proizvoda u redovnoj prodaji”, kaže ona.

Prema toj definiciji, u teoriji, akcijska cijena, smanjena i za samo jednu lipu od redovne, udovoljava spomenutoj odredbi. No, nije pojeftinjenje u lipama jednako za primjerice čašicu jogurta ili kilogram mesa. I pravnica Mak upozorava na sagledavanje akcijskih cijena nižih u lipama od redovnih u širem kontekstu te navodi da se takvi slučajevi tada mogu promatrati kao primjeri – zavaravajuće poslovne praske.

http://www.glas-slavonije.hr/249906/4/I-za-lipu-niza-cijena-je-akcijska-no-to-je-i-zavaravanje-kupca

Povratak na Net.hr