Zašto proizvodi u Hrvatskoj nisu iste kvalitete kao oni u zapadnim zemljama EU?

27.9.2013.
11:36
VOYO logo

Povjerenik za zaštitu potrošača Neven Mimicasudjelovao je 26. rujna kao predstavnik Europske komisije na zasjedanju Odbora za zaštitu okoliša, javno zdravstvo i sigurnost hrane Europskog parlamenta.

Zastupnica Biljana Borzan tako je povjereniku postavila pitanje vezano uz različitu kvalitetu proizvoda istih proizvođača u zapadnim i istočnim zemljama članicama EU.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''U zadnje vrijeme se sve više češće i sve glasnije govori o tome da kvaliteta pojedinih proizvoda, od prehrambenih pa do onih osobne higijene, nije ista u pojedinim državama članicama. Neke analize su pokazale da npr. proizvod istog proizvođača nije isti za istočno tržite kao onaj za zapadno.

Također, društva za zaštitu potrošača upozoravaju da deklaracije na proizvodima za istočno tržište nisu onoliko detaljne i točne kao one za zapadno tržište. Stoga me zanima, što kao povjerenik za zaštitu potrošača kanite učiniti kako bi se osigurala jednaka, a samim tim i najbolja kvaliteta proizvoda u svim državama članicama?'', željela je saznati odgovor Borzan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

//www.youtube.com/embed/l_46TBNj4ss

Kvalitetu treba regulirati nacionalno zakonodavstvo po europskom standardu

Mimica je na to odgovorio kako Europska komisija intenzivno radi na problemu različitih kvaliteta proizvoda isto robne marke u članica EU, te kako će za tjedan - dva krenuti akcija kojoj je cilj uskladiti nadležna nacionalna tijela po pitanju kvalitete proizvoda. Istaknuo je kako je ovo pitanje dosta složeno i pravno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

//www.youtube.com/embed/iI_6CwuP3tI

Naime, kvaliteta proizvoda treba biti regulirana kroz nacionalno zakonodavstvo, no mora postojati definiran europski standard. Naglasio je kako je samo usklađivanje standarda unutar jedinstvenog europskog tržišta dugotrajan, zahtjevan, no nužan proces.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povjerenik Europske komisije za zaštitu potrošača Neven Mimica boravi u prvom službenom posjetu Hrvatskoj.

Portfolio povjerenika Mimice pokriva širok spektar pitanja koja utječu i na svakodnevni život hrvatskih građana, izvijestili su iz Europske komisije. Povjerenik će se tako sastati s potpredsjednikom Vlade i ministrom regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Brankom Grčićem, ministrom zdravlja Rajkom Ostojićem, kao i s ministrom gospodarstva Ivanom Vrdoljakom. Teme tih sastanka bit će, između ostalog, potrošačka politika općenito, mjere vezane uz medicinske aparate, sigurnost proizvoda i nadzor tržišta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mimica će posjetiti i Europski potrošački centar, koji nudi besplatne savjete i pomoć građanima Europske unije koji robu i usluge kupuju od trgovca koji ima sjedište u drugoj zemlji članici Europske unije.

U sklopu njegovog posjeta, Predstavništvo Europske komisije u Zagrebu organizirat će javnu raspravu na temu: 'Potrošačka politika - što ima u tome za građane?'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povjerenik Mimica i pomoćnik ministra gospodarstva Vedran Kružić raspravljat će s predstavnicima civilnog društva i profesionalnih udruga o koristima koje hrvatski građani - kao građani Europske unije - imaju od te EU potrošačke politike.

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo