SKANDAL U ZETU: / Autobus prevozio djecu dok su kabeli stršali na sve strane! Kompanija kažnjena s 1000 eura, pa vozilo vratila na cestu

Image
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Net.hr je dobio na uvid nalaz inspekcije s detaljnim opisom katastrofalnog stanja vozila koje je šef voznog parka ZET-a Ivan Čuljak poslao u promet

7.12.2020.
8:01
Igor Kralj/PIXSELL
VOYO logo

Na adresu ZET-a, zagrebačke gradske tvrtke za javni prijevoz, potkraj studenoga, stigao je još jedan paket kazni prometne inspekcije, ili kako je to službeno napisano, "obavezni prekršajni nalog", iz Sektora inspekcije sigurnosti cestovnog prometa i cesta iz Ministarstva prometa. I ZET, i nadležni direktor, i vozač autobusa – proglašeni su krivima.

Inspekcija je, naime, 20. listopada ove godine na autobusnoj stanici Ivanja Reka, na okretištu kod Osnovne škole Ivanja Reka, pregledala autobus koji je ZET namijenio za poseban linijski prijevoz putnika, djece, učenika osnovne škole i utvrdila da autobus kojim se organizirano prevoze djeca nije ispunjavao "posebne uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima koje moraju ispunjavati autobusi koji se organizirano prevoze djeca".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kabeli iznad dječjih glava...

Tu je i popis i opis u kakvom je bio stanju autobus koji su direktori ZET-a namijenili djeci iz Ivanje Reke. Unutrašnjost vozila bila je ozbiljno oštećena: na završecima više unutrašnjih stropnih rasvjetnih tijela bili su potrgani zaštiti poklopci "zbog čega su na krajevima navedenih rasvjetnih tijela bili vidljivi i dostupni kabeli", nedostajali su i zaštitni poklopci na stražnjoj strani mnogih sjedala zbog čega su na pojedinim mjestima stršali šarafi, brojni zaštitni pojasevi su potrgani, kabeli su bili "vidljivi i dostupni" i kod "validatora voznih karata" na stupu uz stražnja vrata zbog toga jer je nedostajao, odnosno, bio polomljen, zaštitni poklopac.

Bilo je neispravno i pokazno svjetlo vidljivo vozaču koje bi mu trebalo signalizirati da su prednja vrata posve zatvorena. Stražnji izlaz za slučaj opasnosti nije bio označen. I tako dalje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na žalost, vozači ZET-a kažu – ništa novog. Poznato je da su proteklih nekoliko godina vozači kroz svoje sindikate već više puta upozoravali da su vozila u lošem stanju, da rade u neljudskim uvjetima, a da ih poslodavac doslovno sili da sjedaju u vozila koja su opasna i za njih osobno, ali i za putnike.

Image
UPOZORENJE ZET-OVACA: /

'Voziti buseve u ovakvom stanju je čisti rulet, a na okretištima nema WC-a nego tražimo gdje je kakav grm'

Image
UPOZORENJE ZET-OVACA: /

'Voziti buseve u ovakvom stanju je čisti rulet, a na okretištima nema WC-a nego tražimo gdje je kakav grm'

Slučaj autobusa iz Ivanja Reke otkriva, na žalost, da se niti za djecu ne nastoje koristiti vozila koja su u boljem stanju i koja se održavaju i servisiraju da bi bila ispravna za vožnju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Pixsell
Image
Foto: Pixsell

Direktorica ZET-a Ljuba Romčević Žgela

ZET radije plaća kazne nego popravlja

No, nisu problem samo neispravna i zapuštena vozila u prometu, nego i činjenica da uprava ZET-a svjesno ostavlja takva vozila u prometu. Naime, jeftinije im je plaćati kazne nego ozbiljno održavati vozila. Još u siječnju 2019. direktorica ZET-a, Ljuba Romčević-Žgela, potpisala je Odluku u kojoj se regulira podmirenje kazni "za prekršaje koji se izreknu radnicima ZET-a kao odgovornim osobama… zbog prekršaja počinjenih nečinjenjem ako je prekršaj počinjen iz nesvjesnog nehaja". Drugim riječima, i vozaču autobusa i nadležnom direktoru, kazne koje je odrezao Inspektorat platit će ZET.

Konkretno, u ovom slučaju, prvookrivljenoj pravnoj osobi, tvrtki ZET, izrečena je kazna 7500 kuna, odgovorni direktor (Ivan Čuljak) dobio je kaznu od 2400 kuna, a vozač kojeg su inspektori zatekli u vozilu – 500 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Umjesto popravka autobusa ili isključenja neispravnih, te sankcioniranja odgovornih osoba, direktorica je riješila problem tako što je propisala da se kazne plate iz zajedničke blagajne, a vozila idu dalje na ceste, kakva su i bila, ili uz minimalne popravke. Tako joj je jeftinije i jednostavnije. Vozačima i putnicima ostaje i dalje lutrija, nada da se neće zbiti ništa kobnog. A šef autobusnog voznog parka, dvadesetosmogodišnji Ivan Čuljak, zaposlen po političkoj liniji, ne snosi nikakvu odgovornost za tragično stanje voznog parka kojim navodno upravlja.

Istovremeno dok ZET-u raste broj menadžera i savjetnika u Upravi s golemim plaćama, dok servisira megalomanski projekt gradonačelnika Milana Bandića, žičaru na Sljemenu, ZET ne uspijeva pristojno obavljati svoju ključnu zadaću – civilizirano i sigurno prevoziti putnike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako smo službi za odnose s javnošću ZET-a uputili pitanja o "slučaju autobus", ali i o odgovornosti nadležnih osoba, prije objave teksta, tek nakon što je tekst publiciran stigao je odgovor koji se tiče isključivo autobusa iz Ivanje Reke.

"Nedostatci koje je nadležna inspekcija utvrdila su oštećeni i potrgani pojasevi te nedostatak naljepnice na vratima za „izlaz“ putnika. Navedeni nedostatci su otklonjeni odmah nakon provedenog nadzora o čemu je promptno obaviješten i inspektor koji je izdao prekršajni nalog. Prekršajni nalog nije pravomoćan s obzirom da je uložen prigovor. Naglašavamo kako se prijevoz školske djece obavlja s ispravnim vozilima i da se u konkretnom slučaju nije radilo o tehnički neispravnom vozilu, niti je bila ugrožena sigurnost putnika.", stoji u dopisu ZET-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo