Nezavisni kandidat za gradonačelnika Zagreba Ivica Relković izjavio je u srijedu da se kaotični promet u Zagrebu mora riješiti ponovnim planiranjem grada i izgradnjom urbanističke matrice metropole.

"Ne predlažem da riješimo jednu ulicu ili prometni čep, nego da se ugledamo na prethodnike koji su napravili matricu Donjeg grada i napokon se odlučimo i usudimo napraviti matricu grada kao metropole", istaknuo je Relković na konferenciji za medije.

Promet - jedan od najvećih problema Zagreba

Ustvrdio je kako je promet jedan od najvećih problema Zagreba te da ga se, poput obnove, ne može riješiti "točkasto", već hitno treba ići u cjelovito rješenje i napraviti urbanističku matricu Zagreba.

Na konferenciji održanoj na križanju Selske i Zagorske ulice, upozorio je kako je upravo to raskrižje jedan od primjera odustajanja od horizontalnih prometnih trasa u gradu, jer se na tom mjestu prekida moguća trasa u smjeru istok-zapad, započeta Vukovarskom ulicom.

"Vukovarska ulica u oba smjera, prema istoku i zapadu, završava u uskim uličicama. Preko Krapinske ulice hitno je treba spojiti s ulicom Ivane Brlić Mažuranić s jedne strane, te sa Sesvetama s druge strane", kaže Relković ističući da bi se tako napravila treće horizontalna trasa u gradu.

Ulice koje završavaju 'nigdje'

Naveo je i druge primjere ulica koje završavaju “u nigdje”, Filipovićevu i ulicu Grada Mainza koje se “izgube u kaosu Zapadnog kolodvora”, te Novu cestu za koju se ne zna gdje počinje na jugu, a završava kod Doma sportova.

"Za gotovo sve te ulice već postoje planovi, ali ih se desetljećima ne pridržavamo", naglašava Relković.

Upitan koje bi hitne poteze trebalo napraviti u rješavanju problema prometa, Relković ističe da bi se uz povezivanje Vukovarske, trebala pojačati trasa koja ide Savskom ulicom, a prometnicu na Novoj cesti trebalo bi povezati sa Slavonskom i Zagrebačkom avenijom.

Smatra da bi se izgradnja matrice trebala odvijati usporedno s obnovom grada nakon potresa, jer ako se ne riješi prometni prsten oko Donjeg grada pitanje je gdje će ići automobili dok bude trajala obnova i promet bude spriječen skelama.

Relković je također poručio kako se nijedna zgrada ili livada ne smiju uzeti kao izgovor za odustajanje od spajanja nepovezanih ulica.